کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۶۷۷۵
تاریخ خبر:

سال آینده منتظر کارت ملی هوشمند باشید

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در راستای توجه و افزایش خدمات الکترونیک، ۶۵ میلیون ایرانی بالای ۱۵ سال، سال آینده صاحب کارت هوشمند ملی می ‌شوند.

به گزارش ایرنا، حمید درخشان ‌نیا روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت ‌احوال استان اصفهان افزود: سعی داریم تا این کارت‌ ها را مانند گذرنامه(پاسپورت) از طریق پست به درب منازل هموطنان، ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه اجرایی سال ۹۶ که تا پایان اسفند امسال در سازمان ثبت‌ احوال آماده می‌ شود، دارای نگاه نتیجه گرا مبتنی بر کاهش امور وقتگیر و افزایش فعالیت های مثبت و سازنده خواهد بود.

درخشان نیا با اشاره به رویکرد نوین و فعالیت های الکترونیکی سازمان ثبت‌ احوال گفت: حدود ۱۳۰ اداره و ارگان از محاکم دادگستری گرفته تا بیمه‌ ها و حتی آستان قدس رضوی به پایگاه اطلاعات جمعیتی متصل هستند و از این پایگاه استفاده می‌ کنند.

به گفته وی، سازمان ثبت ‌احوال کشور بیش از شش میلیون داده در ثانیه در اختیار این ادارات و ارگان ‌ها می گذارد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه تورج حاجی رحیمیان مدیر سابق ثبت احوال استان و حسین غفرانی مدیر جدید این مجموعه از نیروهای بسیار ارزشمند اصفهان هستند، اظهار کرد: هر کس که سرباز نظام باشد، می داند که استفاده از جوانان در بخش ‌های مدیریتی سازمان‌ ها، بسیار مؤثر و مفید است.

حسین غفرانی پیش از این ریاست اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان و تورج حاجی رحیمیان مسئولیت مدیریت اداره کل ثبت احوال استان را بر عهده داشت.

در آغاز فعالیت مدیر سابق ثبت‌ احوال استان اصفهان حدود ۱۰ دفتر پیشخوان در سطح استان وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به ۴۵ دفتر پیشخوان رسیده است.

استخدام ۳۳ نفر در ثبت ‌احوال استان اصفهان و پرداخت دیون بازنشستگان از دیگر فعالیت هایی بود که در زمان مدیریت وی انجام شد.

کارت ملی هوشمند برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیده اند، صادر می شود و جمعیت بالای ۱۵ سال استان اصفهان بالغ بر چهار میلیون نفر هستند.

هم اکنون۵۰ پایگاه در سراسر استان اصفهان اقدام به صدور کارت ملی هوشمند می کنند که۳۰ پایگاه از این تعداد در ادارات ثبت احوال استان و۲۰ پایگاه در دفاتر پیشخوان دولت فعالیت دارند.

جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ افزون بر چهار میلیون و ۸۱۵ هزار نفر بود که یک میلیون و ۷۵۰ نفر از آنان در شهر و دو میلیون و ۱۷۴ هزار نفر در شهرستان اصفهان سکنی داشتند.

کدخبر: ۱۴۶۷۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر