کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۲۴۶
تاریخ خبر:

ریتم بازار ناموزون است

هفت صبح| افت و خیز قیمت‌ خودرو ادامه دارد و با اینکه بسیاری از محصولات مونتاژی و تولید داخل کاهش قیمت داشته‌اند اما قیمت وارداتی‌ها همچنان صعودی است.

با بالا و پایین شدن قیمت ارزهای اصلی مثل دلار و یورو در بازار، تب و تاب بازار خودرو هر بار با افت و خیزی تازه فعالان این حوزه را غافلگیر می‌کند. در جدیدترین اقدام پس از افت نسبی قیمت ارز، بهای بسیاری از محصولات داخلی و مونتاژی ریزش کرد و در برخی نمونه‌ها خریداران به یکباره با افت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی محصولات روبرو شدند. البته بازار در روز یکشنبه به ثبات و آرامشی نسبی رسید و قیمت‌ها به نوعی لنگر انداختند.
برخی از کارشناسان این افت قیمتی را ناشی از پالس‌های مثبتی می‌دانند که از ناحیه تقویت روابط تجاری ایران و اروپا در کنار تلاش رنو و پژو برای ادامه فعالیت در ایران می‌دانند. این دو خودروساز فرانسوی که مستقیما روی بیش از ۵۰۰هزار دستگاه از خودروهای تولید داخل نفوذ تکنولوژیک و قیمتی دارند، به واسطه ابعاد کلان مالی حضور در ایران در روزهای اخیر به شدت در تلاش‌اند فعالیت خود را در ایران استمرار بخشند.
در عین حال انتشار برخی اخبار درخصوص افزایش گسترده تولید خودرو در کشور موجب شد تا اندکی فشار روانی از روی دوش بازار برداشته شده و برخی از خریداران با امیدواری به آینده، تقاضای خود را به آینده موکول کنند. در همین راستا احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به افزایش تولید خودرو در سال ۹۷ اظهار کرد: تولید خودرو امسال به شدت افزایش یافته و بر اساس آمار‌های موجود، نسبت به سال گذشته میزان تولید خودرو در بخش سواری ۱۸ درصد و در مجموع ۵/۱۷ درصد افزایش داشته است.
همه این عوامل باعث شد تا بازار خودرو از ابتدای هفته شاهد آرامش باشد و برخی از محصولات محبوب که رشد قیمتی شدیدی را تجربه کرده اند با افت قیمت مواجه شوند. البته علی رغم تأکید شرکت‌های خودروساز در عدم فروش کارتکس همچنان برخی از نمایندگی‌ها فروش کارتکسی را انجام می‌دهند. علاوه بر این هنوز میزان عرضه شرکت‌های خودروساز به بازار افزایش پیدا نکرده و همین امراختلاف قیمت محصولات را از کارخانه تا بازار افزایش داده است.
برای نمونه روز شنبه ساندرو استپ‌وی با افت ۳میلیونی قیمتش به محدوده ۸۵ میلیون تومانی رسیده ضمن اینکه رنو ساندرو اتوماتیک با کاهش شدید قیمت، در بازار هم اینک به بهای ۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بخش‌های پایین‌تر، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۹ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، ضمن اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمتی ۴۷ میلیون تومانی به خود گرفته است. در عین حال هایما اس ۷ هم که در هفته‌های قبل قیمتش به شدت افزایش یافت، با کاهش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی اخیرا با قیمت ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کدخبر: ۲۱۸۲۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • prance

    ترکید….. حبابی که ۳۰ – ۴۰ میلیون افزایش داشت بالاخره با ۳۰۰ تومن ترکید…… بوممممم ممممم بدو ماشین صفر بخر… قیمت کارخونه ۵۵ ( همونی که خون مردم رو تو شیشه کرده) قیم ت دلال خونخوار ۸۵… ترکید…… بوووووووم