کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۹۰۴۵
تاریخ خبر:

روحانی: قیمت ارز حتی ۸ هزار تومان هم نیست

بخشهای مهم صحبتهای حسن روحانی در دیدار با جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی را برایتان انتخاب کردیم:

* یکی از مهم‌ترین و بزرگترین حمایت‌های دولت از بخش خصوصی و کارآفرینان عدم قطعی گاز در طول سال است، در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که چنین حجم بزرگی از لوله‌کشی گاز به مراکز تولیدی و مسکونی انجام شده باشد و الان ۹۵ درصد مردم از نعمت گاز برخوردارند و و این حمایت دولت از مردم و بخش تولیدی است.

* اگر در بخش سلامت، ایران را با کشورهای همجوار و حتی کشورهای توسعه یافته مقایسه کنید، شاهدیم که کار بسیار بزرگی در حوزه طرح تحول سلامت در کشور صورت گرفته است، به طوری که بسیاری از سران کشورها اعم از اروپایی و غیراروپایی در مورد اجرای طرح تحول سلامت در ایران، ابراز تعجب کردند.

* برقراری روابط خارجی با دنیا کار مهم دیگر دولت است. برغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، دولت کار خود را در خصوص برقراری روابط خارجی با موفقیت انجام داده و ادامه خواهد داد، ما همیشه به دنبال این بوده‌ایم که در منطقه صلح و امنیت باشد. تأمین امنیت بالاترین کار دولت بوده است.

* اولین کار مهم دولت درباره بانک ها این بوده که در طول ۶ سال گذشته دست در جیب بانک مرکزی نبرده‌ایم و دولت پایه پولی را بالا نبرد. بالا رفتن پایه پولی کار بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است. در این ۶ سال، دولت نسبت به استفاده از پایه پولی متعهد بوده و بعد از این هم متعهد خواهد بود، حتی برای پرداخت یارانه هم زمانی که پول کم می‌آوردند از پایه پولی استفاده می‌کردند اما ما این کار را نکردیم.

*تعدیل مؤسسات اعتباری غیرمجاز دومین کار دولت است. این کار بسیار سخت بود و شجاعت زیادی می‌خواست و ما برای توقف فعالیت این مؤسسات اعتباری غیرمجاز دردسرهای زیادی متحمل شدیم به گونه‌ای که حتی برخی تجمع‌های خیابانی از سوی حامیان همین مؤسسات سازمان دهی می‌شد تا ما نتوانیم این کار را با موفقیت انجام دهیم.

* برای دولت راحت‌تر است که صادرکننده جنس مورد نیاز کشور را هم وارد کند، به شرطی که قیمت‌ها را برای مصرف کننده بالا نبرد. همه می‌دانیم که قیمت ارز ۱۳ هزار تومان نیست حتی ۸ هزار تومان هم نیست و شرایط و مسائل روانی در افزایش نرخ ارز وجود دارد.

* هدف ما بهبود وضعیت معیشت مردم است و فشار دشمن در کوتاه مدت با هدف اثرگذاشتن بر وضعیت معیشت مردم و در بلندمدت جلوگیری از توسعه کشور است و در چنین شرایط باید همه بخش خصوصی و دولتی کنار هم باشند.

کدخبر: ۲۵۹۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masina

    در زمستان ٩۶، در مصاحبه تلویزیونی، گفتند مردم نگران نرخ ارز نباشند. عده ای که اع تماد کردند، ٢/٣ از مالشان رفت سمت دولت و دارایی شان به ثلث تقلیل یافت. اما عده ا ی که اعتماد نکردند، رفتند و از بانک وام گرفتند، دلار و سکه خریدند، سرمایه دار ش دند و حالا به آنهایی که اعتماد کردند، می خندند.

  • masoudronin

    کاش آدما تو باغ بودن یا میومدن تو باغ