کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۱۳۴۵
تاریخ خبر:

روحانی در تماس تلفنی به پوتین چه گفت؟

خبرآنلاین: رییس‌جمهور در تماس تلفنی "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور فدراسیون روسیه، تاکید کرد که سیاست اصولی تهران روابط بسیار نزدیک و پیشرفته با مسکو است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی رییس جمهور روسیه با او ، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری‌ها با همسایگان خود و از جمله روسیه استقبال می‌کند، گفت: ایران مصمم‌تر از گذشته آماده تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با کشور روسیه است و در آینده پیش رو، شاهد همکاری‌های بسیار نزدیکتری میان دو کشور خواهیم بود.

رییس جمهور با تشکر از تبریک رییس جمهور روسیه و با اشاره به روند رو به توسعه روابط اقتصادی دو کشور طی سال‌های اخیر، گفت: این روند رو به رشد روابط نشان دهنده اراده دو کشور برای توسعه همکاری ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری است و تهران از توسعه همکاری های فی مابین در پروژه های مهم زیرساختی و صنعتی و تقویت روابط در حوزه های انرژی و بانکی حمایت می‌کند.

روحانی با تاکید بر اینکه تهران به تعهدات خود در اجرای برجام، تا زمانی که دیگر طرف‌ها نیز به تعهداتشان عمل کنند، پایبند است، افزود: همکاری‌های روسیه در اجرای برجام و همکاری در زمینه هسته‌ای بین دو کشور مورد استقبال ما است و تهران آماده اجرایی و عملیاتی کردن توافقات هسته‌ای خود با روسیه می‌باشد.

رییس جمهور در ادامه به همکاری های مشترک سه جانبه و همچنین توسعه تعاملات درسطح کریدور شمال - جنوب اشاره کرد و اظهار داشت: این همکاری ها باید همسو با منافع ملتها و تقویت صلح و ثبات منطقه، بیش از پیش توسعه یابد.

روحانی همچنین به همکاری های تهران و مسکو در حوزه تقویت صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: تقویت این همکاری‌ها در سوریه بسیار با اهمیت است و ما از تداوم همکاری‌های سه جانبه میان ایران، روسیه و سوریه استقبال می‌کنیم و مصمم به ادامه آن هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران از تعاملات سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حفظ آتش بس در سوریه تحت هدایت سازمان ملل متحد ، حمایت می‌کند، افزود: برخی از فعالیت‌های کشورها از جمله دولت جدید آمریکا و عربستان موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه است.

روحانی تصریح کرد: همه کشورها باید برای یک مبارزه واقعی با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه بسیج شوند.

رییس جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: نتایج رای گیری در ایران حکایت از حمایت وسیع و صریح ایرانیان از اقدامات اقتصادی و اجتماعی جنابعالی و برنامه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شما دارد.

پوتین اظهارداشت: روسیه مصمم است که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش دهد و ما برای توسعه همکاری‌ها با تهران ارزش والایی قائل هستیم.

او همچنین به ضرورت پایبندی به برجام و همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و اظهارداشت: روسیه پایبند توافقات بین‌المللی تحت سرپرستی سازمان ملل متحد می‌باشد. همکاری‌های تهران - مسکو در این زمینه، براساس حقوق بین‌الملل و اعتماد بالای دو کشور به یکدیگر گسترش می‌یابد.

رییس جمهور روسیه با بیان اینکه تماس‌های تنگاتنگ ما در حوزه‌های مسایل مختلف همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: اقدامات تجاوزگرانه برخی کشورها در سوریه مورد نگرانی ما است.

او اظهارداشت: ما همیشه تاکید داریم که حضور روسیه و ایران در سوریه براساس دعوت دولت قانونی این کشور و در چارچوب موازین حقوق بین المللی است و به تلاش‌ها و همکاری های خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و سوریه ادامه خواهیم داد.

کدخبر: ۱۶۱۳۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    روس ۱۰۰۰ساله با ما دشمن هست اگر جناب اقا ی روحانی ایرانی بودی حتما کتاب شاهنامه ر و میخوندی و میفهمیدی دارم از چی حرف میزن م

  • babooneh

    خیلی از کشورها قبلا با هم دشمن بودن،اینک ه در زمان فردوسی روس ها با ما دشمن بودن دلیل میشه که ما الان دور خودمون سیم خارد ار بکشیم؟ایرانی بودن یعنی قطع ارتباط با همه ی دنیا ؟چون ۱۰۰۰سال پیش روسها با ما دشمن بودن