کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ خبر:

روایت جدید از دلیل کناره گیری علی کریمی

دلایل خداحافظی ناگهانی علی کریمی از نیمکت تیم ملی همچنان در ابهام قرار دارد. عدم پاسخگویی فدراسیون در کنار روزه سکوت علی کریمی موجب شده تا فقط با مجموعه ای از حدس و گمان ها روبه رو باشیم.
تابناک هم از منظر خود در گزارشی به بررسی کناره گیری علی کریمی پرداخته و نوشته است : هفته گذشته بود که اخبار درگوشی در خصوص تهدید کارلوس کی‌روش به استعفا منتشر شده بود. بعد از دیدار با وزیر سرمربی تیم ملی در دیدار با مسئولان فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات موجود تهدید به استعفا کرد. یکی از بزرگترین مشکلات موجود هم بحث مسائل مالی فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است.
در حالی که کارلوس کی‌روش چند ماهی است که حقوق نگرفته و به قول کفاشیان «عصبانی است»، عدم پرداخت پاداش بازیکنان بعد از جام‌جهانی، پاداشی که از سوی فیفا در نظر گرفته شده بود، هم موجب شد تا سرمربی تیم ملی برای حمایت بازیکنانش و دادن روحیه به آن‌ها در آستانه جام ملت‌ها یک جلسه تند و تیز را با کفاشیان پشت‌سر بگذارد.
پیش‌از این هم در دیدار وزیر از تمرین تیم ملی هم کی‌روش و هم علی کریمی به مسئله مشکلات مالی و پرداخت نشدن پاداش ملی‌پوشان اشاره کرده بودند که وزیر به آن‌ها اعلام کرد وزارت‌خانه به تعهدات مالی خود نسبت به فدراسیون عمل کرده اما اینکه چرا همچنان مشکلات مالی وجود دارد را باید از رئیس فدراسیون پرسید. با این حال شنیده ها از برخی مسئولان وزارت ورزش چنین حکایت می‌کند که وزیر در همان دیدار هم یک اعتبار ارزی یک میلیون دلاری برای تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها در نظر می‌گیرد که مشکلات کمی تا قسمتی حل شود اما گویا همچنان این مشکلات پابرجاست.
همه این مسائل در حالی است که در هفته گذشته خبر کمک مالی حسین هدایتی به تیم ملی هم رسانه‌ای شد. آنچه اما در پس این ماجرا روایت می‌شود این است که کمک مالی هدایتی به تیم ملی با رایزنی‌های علی کریمی صورت گرفته است. در واقع کریمی بعد از اینکه می‌بیند وضعیت تیم ملی هیچ تغییری نمی‌کند از حسین هدایتی تقاضا می‌کند تا در آستانه جام ملت‌ها با یک کمک مالی چند صد میلیونی پاداش ملی‌پوشان را پرداخت کند تا بازیکنان با انگیزه بهتری راهی مسابقات شوند. اما آنچه چالش برانگیز می‌شود این است که مسئولان از کریمی تقاضا می کنند پول را به فدراسیون بدهد و مسئولیت توزیع پول‌ّها بر عهده فدراسیون فوتبال باشد. مسئله‌ای که با موافقت کریمی همراه نمی‌شود و او به مسئولان فدراسیون می‌گوید که پول را به آن ها نمی دهد تا به سرنوشت پول‌های دیگر دچار شود. همین درگیری موجب می‌شود تا اختلاف نظری میان کریمی و مسئولان فدراسیون پدید آید و کار بجایی بکشد که حتی مسئولان فدراسیون برای دهن‌کجی به کریمی کلاس پرواز او را تغییر دهند.
همه این مسائل در کنار حمایت نکردن کی‌روش از کریمی در نهایت منجر به این شد که جادوگر در آخرین روز از نیمکت تیم ملی کناره‌گیری کند و در اینستاگرامش بنویسد: « اگر نمی‌توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی»

کدخبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khalili

    به نظر من جدایی کریمی دو دلیل بیشتر نمیت ونه داشته باشه … دلیل اول همین مطلبی بود که خوندیم .. واقعا از فدراسیونی که اختل اف مالی هفتصد میلیونی رو توی تراز مالیش ناچیز میدونه چه انتظاری میشه ازش داشت … دلیل دوم هم به نظر من همون دلیلیه که باع ث جدایی امید نمازی و سیموئز پرتغالی رفیق فابریک کی روش ، که کی روش بعد از جدایی سیموئز رو یک بزدل خطاب کرد و یا جدایی مج ید صالح شده بود هست .. معلوم نیست این پی رمرد پرتغالی چه خصوصیتی داره که هیچکس نم یتونه باهاش کار کنه …