کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۸۵
تاریخ خبر:

روایت بانک جهانی از صادرات و واردات ایران در سال ۲۰۱۴

بانک جهانی اعلام کرد ارزش صادرات ایران در سال ۲۰۱۴ با افت ۷٫۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و واردات ایران نیز در همین مدت رشد منفی ۰٫۸ درصدی را تجربه کرد.
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود به وضعیت صادرات و واردات کشورهای جهان پرداخته و از افت ۷٫۴ درصدی صادرات ایران (بر اساس قیمت های صادراتی) در سال ۲۰۱۴ خبر داده است.

در حالی رشد صادرات ایران در سال ۲۰۱۴ منفی ۷٫۴ بوده که در سال پیش از آن نیز صادرات ایران رشد منفی ۰٫۸ درصدی را تجربه کرده بود. صادرات ایران بر اساس قیمت های صادراتی در سال ۲۰۱۲ رشد ۰٫۳ درصد و در سال پیش از آن رشد قابل توجه ۲۸٫۳ درصدی داشته است.
افت شدید قیمت نفت یک عامل کاهش صادرات ایران (بر اساس قیمت های صادراتی) در سال ۲۰۱۴ بوده است. صادرات عربستان نیز که صادرکننده عمده نفت است در این دوره افت ۶٫۸ درصدی داشته است.

صادرات کشورهای درحال توسعه در سال ۲۰۱۴ با رشد منفی ۳٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

ارزش واردات ایران نیز در سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است. آمارهای بانک جهانی نشان می دهد واردات ایران بر اساس قیمت های وارداتی در سال ۲۰۱۴ رشد منفی ۰٫۸ درصدی داشته است.
در سال پیش از آن نیز واردات رشد منفی ۲ درصدی را تجربه کرده بود. ارزش واردات ایران در سال ۲۰۱۲ نیز افت ۱٫۵ درصدی داشته اما در سال ۲۰۱۱ رشد قابل توجه ۱۱٫۳ درصدی را تجربه کرده بود.

ارزش واردات کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۱۴ با رشد منفی ۳ درصدی مواجه شده است.

کدخبر: ۱۸۲۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر