کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۷۸۷
تاریخ خبر:

روایت‌ سیدعلی خمینی از شهادت مصطفی خمینی

سیدعلی خمینی، نوه حضرت امام(ره) در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی سخنرانی می‌کرد، ‌گفت: اصل شهادت او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.وقتی که پیکر ایشان را به بیمارستان نجف بردند پزشک و رییس بیمارستان گفت که آثاری در پوست ایشان می‌بینیم که مسلما مسمومیت است و اگر آقا اجازه دهند کالبدشکافی انجام دهیم و اثبات کنیم که ایشان به شهادت رسیده است.

وی افزود: اما امام گفت نمی‌خواهم پیکر فرزندم را پاره‌پاره کنند. او را به کربلا ببرید و مراسمات مربوطه را انجام دهید و سریعا در نجف به خاک بسپارید. یکی از ادله‌ای که امام نگذاشتند کالبدشکافی صورت گیرد این بود که اگر قرار شود دولت عراق این پرونده را دست بگیرد مدام می‌خواهد به بهانه این قتل اطرافیان امام را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهد و عوارض دیگری داشت لذا امام با این کار مخالفت کردند.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: وقتی که آقا مصطفی به شهادت رسیدند و پدر ما می‌خواستند عهده‌دار مسوولیت در دفتر امام شوند امام به او فرمودند ببین مصطفی با آن عظمتش بدون اجازه من در دفتر آب نمی‌خورد. این کنایه از این بود که تو (حاج احمد آقا) هم باید تا آخر در همین مسیر باشی و بدون اجازه من و رهبر در امور دخالت نکنی که پدر ما هم الحق تا پایان در همین مسیر بود.

کدخبر: ۱۸۲۷۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر