کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۹۴۴۳
تاریخ خبر:

رهام؛ نام محصول جدید سایپا

هفت صبح| سایپا سرانجام نام و طرح نهایی محصول جدیدش را طی مراسمی در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی کرد. بالاخره می‌توان ادعا کرد ایران یک خودروساز واقعی دارد که با تکیه بر تجربیات جهانی و دانش مجموعه فنی خود یک اتومبیل مدرن را طراحی و تولید کرده است. سایپا که کار طراحی اتومبیل مدرن و جدید خود را از حدود ۴ سال پیش آغاز کرده امروز بیست و هفتم تیرماه ۱۳۹۷ راس ساعت ۱۹ در خلال نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز از نخستین محصول پروژه sp100 که یک سدان کوچک و جذاب شهری با ابعادی نزدیک به رنو سیمبل و کیا سراتو است رونمایی کرد.

رهام را بشناسیم

این محصول جدید که به گفته محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برخوردار از مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌های روز بوده و توان رقابت با خودروهای خارجی هم‌رده خود در بازار ایران از هر نظر را دارد، نخستین خودروی ایرانی مبتنی بر یک پلتفرم طراحی شده در ایران و با همکاری مشاورین خارجی است. در واقع سایپا با این پروژه، برای اولین بار بخش مهمی از چرخه ساخت یک خودرو، از طراحی اولیه تا ساخت نهایی را در داخل کشور به انجام رسانده است.

رُهام خودرویی در رده ابعاد یا سگمنت C است که متناسب با پلتفرم و مهندسی بومی، با یک ژست مدرن، که بخش مهمی از آن توسط سایپا طراحی شده است. جالب‌تر اینکه رُهام نام خود را از پرنده آزاد و رهایی می‌گیرد که هیچ‌گاه شکار نمی‌شود. این نام ایرانی، کاملا متناسب با پیکره جسور، مدرن و جذاب رُهام است که طراحان سایپا، با الهام از شاهین ایرانی فرم داده اند؛ استایلی که در عین لطافت قطره های باران (معنی دیگر رُهام در فرهنگ لغت دهخدا)، همچون یک شاهین، سبک‌بال و سریع احساس می‌شود.
در قالب این خودرو جذاب، سایپا امکاناتی مدرن نظیر ورود و استارت بدون کلید، شش ایربگ، کروزکنترل، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و … را به خریدار ارائه می‌کند و قیمت خودرو نیز احتمالا کمی بالاتر از نزدیک‌ترین خودرو تولیدی گروه سایپا در این رده، یعنی برلیانس H330 سدان خواهد بود یعنی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان.

لازم‌به‌ذکر است پلتفرم SP100 که رُهام برپایه آن توسعه یافته، یک مگاپلت‌فرم پیشرفته محسوب می‌شود و سایپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهای متنوعی در کلاس‌های گوناگون نظیر سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور را با تکیه بر آن تولید کند.

کدخبر: ۲۱۹۴۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farhad1969

    پراید بهتریته??

  • masbana

    از نزدیک رویت شد کپی کاری چینی هاست.

  • ali20h

    امکانتش همون برلیانس یکمم بهتر تازه قیا فشم خوبه موتورشم خوبه و احتمال مثل سمند در زمان خودش خودرو جالبی باشه افرین چه ع جب حرکت قشنگی بود اسمش خوبه

  • formula

    البته 70 میلیون ناقابل تا بریه دست مشتری یه 80 تا میرسه، با این وضع خوب مردم !! ! پس عرف جامع در نظر نگرفتید که واسه کدو م قشر تولید شده ،،،