کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۷۰۰
تاریخ خبر:

رنو ۲۵ میلیون تومانی را بشناسید

مدیران رنو خبر از مذاکره با یکی از خودروسازان بزرگ ایرانی برای تولید محصول جدید رنو با نام کوئید داده‌اند.
قیمت این خودرو پنج هزار دلار است و به گفته یکی از مدیران رنو قرار است در ایران با قیمت ۲۵ میلیون تومان عرضه شود تا بتوان این خودرو را جایگزین پراید کرد.
البته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت ۲۰ میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد. اتفاقی که به احتمال زیاد نخواهد افتاد.
البته تندر ۹۰ هم که روزگاری ال ۹۰ نام داشت قرار بود در سال ۸۳ که قیمت یورو نزدیک هزار تومان بود با قیمت شش هزار ۷۰۰ یورو جایگزین پیکان شود. اتفاقی که دست خوش تاخیر فراوان شد تا آنکه این خودرو با قیمت ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان در سال ۸۶ که قیمت پراید هفت میلیون تومان بود وارد بازار شود. برای همین عملا پراید بود که جایگزین پیکان شد. حالا هم شبهه‌های فراوانی وجود دارد که کوئید جایگزین پراید شود.
با این همه برخی امیدوارند پراید هم مانندپیکان در چهار سال آینده تولیدش متوقف شود.اما رنو کوئید چگونه خودرویی است. این خودرو توسط رنو در هند معرفی شده و قرار است در این کشور برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود ۹۸ درصد تولید شود. این محصول بر روی پلت فرم جدید CMF-A رنو طراحی شده است.پلت فرمی که یک کلاس کوچک تر از پلت فرم تندر ۹۰ و هم اندازه با پلت فرم پراید است.
به گزارش اقتصادنیوزکارلوس گون در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی هند درباره این پلت فرم گفته است که این محصول با تجربه مشترک رنو در فرانسه و نیسان در ژاپن به صورت محلی در هند و برای این بازار توسعه پیدا کرده است .وی البته سهم تجربه لوگان یا تندر ۹۰ را در این پروژه بسیار بالا می‌داند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا اولین محصول روی این پلت فرم ، یک مینی شاسی بلند است اینگونه پاسخ می‌دهد نیاز بازار هند اینگونه طلب می‌کرد، البته در آینده بر رو این پلت فرم خودرو ها هاچ بک و صندوقدار هم طراحی خواهد شد.
شاید در صورتی که چنین خودرویی طراحی شود بتواند گزینه مناسبی برای جایگزینی محصولات کلاس پراید در ایران باشد.

کدخبر: ۴۷۷۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • prance

    بفرمایید چند هزار دلار؟ 5 تا به عبارتی نزدیک 17 میلیون… آنوقت چند به ما می چپون ن؟

  • arashrahmani

    هر قیمتی که دادن ضربدر دو کنید