کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۵۸۲۴
تاریخ خبر:

رنو ساندرو پارس‌خودرو در بازار حواله‌ فروشی ظاهر شد

بلافاصله پس از اتمام پیش فروش ساندور استپ وی اتوماتیک که سایتش یک ساعته بسته شد و دست خیلی از مردم به آن نرسید، تبلیغات رنگانگ خرید و فروش حواله این خودرو در بازار آغاز شده است.

این روزها بازار خرید و فروش خودروی "ساندرو استپ وی" بسیار داغ است و همین امر باعث شده تا همچنان این خودرو اختلاف قیمتی ۸ میلیون تومانی را در بازار نسبت به قیمت کارخانه داشته است .

شرکت سایپا برای تأمین نیاز بازار چندین بار اقدام به پیش فروش این خودرو کرده است به نحوی که در آخرین دور فروش ساندور استپ وی که دو روز پیش به اتمام رسید ظرف کمتر از یک ساعت ۵۵۰۰ خودرو به فروش رسید اما ابهامات این طرح های پیش فروشی بنا به قول نمایندگی و فعالان بازار خودرو بسیار است زیرا به محض آغاز پیش فروش ها حواله های این خودرو در بازار سرازیر شده و با قیمت های مختلف مورد معامله قرار می گیرد.

البته ایرادات پیش فروش ساندرو باعث شده بود تا شورای رقابت چند ماه پیش به سایپا اعلام کند که در روند پیش فروش مقررات و مدیریت لازم را انجام دهد اما گویا هنوز این مشکلات برطرف نشده است. در حال حاضر دو روز از پایان پیش فروش ساندرو استپ وی توسط این شرکت می گذرد و فروش حواله های سال ۹۶ این خودرو با تحویل خرداد و تیر ماه ۹۶ در بازار رونق پیدا کند.

در یکی از این تبلیغات اعلام شده که حواله خودروی ساندور استپ وی اتوماتیک با قیمت ۲۹ میلیون تومان تحویل تیرماه ۹۶ به فروش می رسد که مشتری باید در زمان تحویل ۲۴ میلیون دیگر پرداخت و در نهایت خودرو را بنا به اذعان آنها با قیمت ۵۳ میلیون تومان خریداری کند. در این تبلیغات به اختلاف قیمت این خودرو در بازار اشاره شده که مشتریان با خرید این حواله ها می توانند سرمایه گذاری خوبی را انجام دهند.

در تبلیغ دیگری زمان تحویل ساندور استپ وی اتوماتیک اردیبهشت ۹۶ اعلام شده که مشتری باید ۳۰ میلیون حواله را خریداری و در زمان تحویل ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر بدهد که در نهایت این خودرویبرای آنها ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می شود.

برخی از فروشندگان خودرو معتقدند این حواله را خود نمایندگی ها فروش خودرو به طرق مختلف خریداری و از طریق این تبلیغات و اختلاف قیمت بازار تا کارخانه در صدد کسب سود بسیار هستند که در این میان نبود نظارت بخش های متولی بسیار کم رنگ است این در حالی است که قرار بود برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و کاهش شکاف قیمتی در بازار اقدامات لازم در سطح بازار از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

در حال حاضر قیمت کارخانه ساندور استپ وی اتوماتیک ۵۲میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است اما در بازار با قیمت ۶۳ میلیون به فروش می رسد. همچنین مدل دنده ای این خودرو هم در کارخانه ۴۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و در بازار ۵۴ میلیون تومان است.

کدخبر: ۱۴۵۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arashk.ya

    داچیا با آرم رنو 54میلیون!