کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۳۹۰۶۱
تاریخ خبر:

رمزگشایی از کوبیده پنج و دو هزار تومانی

ناصر حسینی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت در پاسخ به این پرسش که چرا در نقاط مختلف شهر نرخ‌های متفاوتی برای غذا وجود دارد، می‌گوید: در بحث غذا مهم‌ترین مساله کیفیت مواد اولیه است و پس از آن محیط کار و کارگری که این کار را انجام می دهد مهم است، مساله این است که مواد اولیه در بازار گران است و از ابتدای سال به دفعات شاهد افزایش قیمت برنج، گوشت ومرغ هستیم که این مساله کار واحدهای عرضه کننده غذا را تحت تاثیر قرارداده است.

او افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم برنج ایرانی ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است؛ اما برنج هندی ۴ هزار تومان است بنابراین انتخاب مواد اولیه برای واحدهای عرضه کننده سخت است و در نتیجه وقتی مواد اولیه مطلوب نباشد نتیجه کار نیز مناسب نیست.

حسینی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوساله بیان داشت: نرخ هر کیلوگرم این محصول ۳۵ هزار تومان است ؛ اما در برخی نقاط شهر نرخ آن ۱۰ هزار تومان است و مشخص نیست این گوشت با چه کیفیتی عرضه می شود و در نتیجه در نقاطی از شهر شاهد عرضه هر پرس کوبیده به قیمت ۵ هزار تومان و یا حتی دو هزار تومان هستیم.

او افزود: برخی با مراجعه به واحدهای فروش درخواست تمیز کردن و قطعه قطعه کردن مرغ را دارند و مغازه دار این کار را انجام می دهد؛ این واحدها پوست و یا اضافه های مرغ را نگه میدارند و به برخی واحدهای پخت غذا می فروشند. این واحدهای متخلف این مواد را با مواد دیگری مخلوط کرده و تحویل مشتری می دهند.اینها مواد تشکیل دهنده همان غذای ۳ هزار تومانی است.باید غذاهای ارزان قیمت را آنالیز کرد تا متوجه شوند چه ضررهایی را برای روده و معده مصرف کننده به دنبال دارد.

کدخبر: ۱۳۹۰۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mina.k

    خوب یعنی ماباید غذای 52هزارتومانی بخوریم

  • mahdi63._

    این قیمت گوشت برای خود من سؤال است که چط وری ممکن است

  • prance

    اونوقت شماها کجائین؟؟؟

  • hodi

    وقتی نظارت نباشه همینه

  • ghrshawz

    ماشالله به همه تدبیر ….فقط شعار و عمل 0

  • hoseinkarami

    منظورش اینه غذای پنجاه و دو هزار تومنی ب خوریم

  • be54_54

    برای مملکتم ومردمی که حتی یک لحظه به این که ی روز ی وجود نخواهد داشت واین هم …وای بر شما وای …….

  • aliparsaei

    من خودم تا سال پیش تهیه غذا داشتم قیمت ت موم شده یک پرس چلو کوبیده معمولی با قیمت های یکسال گذشته حدود ۱۰٫۰۰۰ تومان برام درمیومد( ۱۴ هزار تومان هم فروشش بود) بعد رقبای من همون غذا رو میفروختن ۹ هزار تو مان(تازه با سود) خوب معلوم اون غذا سالم نیست من ترجیح دادم ازون شغل بیام بیرون

  • homan2929

    گوشت چیه خوردنیه….

  • parsarezai

    خریداران کسانی هستند که خانم هایشان اهل پخت و پز و بی حوصله هستند.. مردهای بدبخ ت هم از ناچاری مجبورا غذای اینطوری بخور ند