کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۳۸۹۷
تاریخ خبر:

راز بارش باران در روزهای اخیر چیست؟

مسئول بخش پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، بارش‌های فصل بهار در کشور را امری غیرطبیعی ندانست و گفت: هنوز کشور با مشکل کم‌آبی مواجه است و بارش‌های اخیر که کاملا طبیعی بوده، مشکل را برطرف نکرده است.

سونا صرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته شایعاتی پیرامون بارش‌های فصل بهار در نقاط مختلف کشور بیان شد که همه این موارد را با کمی اطلاعات علمی می‌توان رد کرد و البته باید به این نکته نیز توجه کرد که بارش‌های غیرمعمولی را در این مدت شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه بارورسازی ابرها در شرایط خاص و با صرف هزینه بالا و با درصد خطای زیاد امکان‌پذیر است، افزود: یکی دیگر از شایعات از سوی فردی منتشر شده که ادعاهایی در رابطه با جذب ابرهای بارش‌زا دارد که این ادعا کاملا به شوخی شبیه است؛ چراکه اگر چنین توانی وجود داشت؛ چرا کشور درگیر خشکسالی است و چرا این فرد در سال‌های گذشته وارد عمل نشده است و اگر این دانش وجود دارد، کشورهای دیگر قطعا به دنبال جذب این فرد بودند.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی به صورت جهانی بوده و نمی‌توان ادعا کرد که ما به تنهایی در رابطه با وضعیت جوی پیش‌بینی می‌کنیم، افزود: اعلام پیش‌بینی‌های بلندمدت منطبق با نظرات کارشناسی و تحلیل داده‌های واقعی است و نمی‌توان با حدس و گمان ادعایی را عنوان کرد.

صرفی ادامه داد: هر آنچه در فضای مجازی عنوان می‌شود با واقعیت انطباق ندارد و استفاده‌کنندگان از این فضا باید در رابطه با موضوعات مطرح شده به ویژه مسائل علمی دقت‌نظر لازم را داشته باشند. به‌طور مثال شایعات در خصوص بارندگی‌های اخیر این شائبه را در اذهان عمومی به وجود آورده است که مشکلات کم‌آبی برطرف شده، در حالی‌ که به هیچ‌وجه چنین چیزی وجود ندارد و همچنان با کم‌آبی مواجه هستیم.

کدخبر: ۲۱۳۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mahab

    حالا این فرد رو می‌آوردیم با دلیل علمی ب اهاش بحث می کردین. دلایلی که شما گفتید ب رای مردم فهیم قانع کننده نیست.

  • khordbin

    حجاب ها سفت شد، بارش ها زیاد!

  • masoudronin

    سیل هم بیاد باز میگن کم ابی هست

  • mostafa1276

    بله برادر خوردبین احسنت???