کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۹۴۷
تاریخ خبر:

رئیس‌جمهوری فراری یمن وارد عربستان شد

همزمان با دومین روز حملات هوایی عربستان سعودی به مواضع انصارالله (حوثی‌ها) در یمن، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن وارد ریاض، عربستان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، از روز چهارشنبه که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن همزمان با پیشروی حوثی‌ها به عدن این شهر را ترک کرد، نخستین بار است که اخبار رسمی درباره موقعیت رئیس جمهوری یمن منتشر می‌شود.

وی در بدو ورود به ریاض مورد استقبال وزیر دفاع عربستان سعودی قرار گرفت.

به گفته مقام‌های رسمی، رییس جمهور فراری یمن قرار است از ریاض عازم شرم‌الشیخ شود تا روز شنبه در نشست سران اتحادیه عرب در مصر حضور یابد.

حملات هوایی عربستان سعودی علیه آنچه مواضع حوثی‎ها می‌نامند چهارشنبه شب آغاز شد و ایران این اقدام ریاض را " خطرناک" توصیف کرده است.

به گفته مقام‌های ریاض، ۹ کشور دیگر در این ائتلاف علیه حوثی‌ها همراه عربستان سعودی هستند.

کشورهایی که با اعزام هواپیما به عربستان سعودی در این عملیات حضور دارند کویت، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، اردن، سودان، و مراکش هستند.

همچنین مقام‌های ریاض می‌گویند، رهبران مصر، اردن، سودان و پاکستان از آمادگی برای اعزام نیروی زمینی به یمن خبر داده‌اند.

سرهنگ احمد عسیری سخنگوی نیروهای مسلح عربستان سعودی گفته است در شرایط کنونی نیازی به عملیات زمینی در خاک یمن نیست و عربستان برای انجام حمله زمینی به مواضع حوثی‌ها و واکنش به هر گونه اقدام آنها آمادگی دارد.

پنجشنبه شب و در دومین شب حملات، جنگنده‌های عربستان سعودی بار دیگر مواضع حوثی‌ها در صنعاء، پایتخت یمن و یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر عدن را بمباران کردند.

گزارش‌هایی درباره تلفات غیرنظامی این حملات منتشر شده است.

عربستان سعودی می‌گوید، این حملات در "دفاع از مشروعیت دولت" عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن صورت می‌گیرد.

ریاض یاسین وزیر خارجه یمن به الجزیره گفته است که هادی در نشست شرم الشیخ برای رهبران عرب وضعیت کشور و نیز ضرورت حمایت بیشتر از کشورش را بررسی خواهد کرد.

او افزود:‌ یمن به کمک‌های بیشتر برای حمایت از اقتصادش امیدوار است چرا که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وزیر خارجه یمن ضمن استقبال از عملیات عربستان علیه کشورش افزود: این عملیات تا زمان دوباره روی کار آمدن نظام قبلی ادامه خواهد داشت.

کدخبر: ۲۱۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر