کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۶۹۲
تاریخ خبر:

دوج رام ۱۵۰۰تریدسمن، کاسب رام نشدنی!

هفت صبح ،محمدحسین شاوردی| وانت‌پیکاپ متوسط شرکت دوج در آخرین آزمایش رانندگی مجله موتورترند توانسته در عملیاتی طاقت‌فرسا رضایت خاطر خبرنگاران را جلب کند.

از بارگیری محموله ماسه با بولدوزر تا ورود به مسیرهای مملو از گل و لای؛ رام ۱۵۰۰ جدید به هیچ وجه قصد عقب‌نشینی از جایگاه برجسته خود به عنوان دومین پیکاپ محبوب بازار آمریکا را ندارد. این خودرو که در نسخه تریدسمن یا کاسب، ارزان‌ترین وانت پیکاپ کاربردی و متوسط بازار آمریکا است، دومین خودرو پرفروش بازار با مجموع تقاضای ۱۷۱ هزار دستگاهی تا پایان آوریل ۲۰۱۹ است.
.
این خودرو که امسال باید علاوه بر نیسان تیتان DX، تویوتا تاندرا، شورولت سیلورادو، جمس سیرا و فورد اف۱۵۰ بایستی رودرروی برادرخوانده‌اش یعنی جیپ گلادیاتور قرار گیرد، طبق ادعای مجله موتورترند باحال‌ترین ‌پیکاپ بازار است که با کمترین قیمت ممکن در مقایسه با رقبای بالا می‌توان آن را خرید.
.
در حالی که فروش رام از ۱۷۰ هزار دستگاه گذشته، نیسان تیتان DX، تویوتا تاندرا، جمس سیرا، شورولت سیلورادو و فورد اف۱۵۰ به ترتیب در ۴ ماه اول سال معادل ۱۲، ۲۶، ۴۲، ۱۶۸ و ۲۸۵ هزار دستگاه بوده است. در عین حال بهای مدل رام ۱۵۰۰ تریدسمن با ۳۹۶۴۰ دلار حدود ۵۵ دلار از شورولت، ۹۰ دلار از نیسان، ۱۶۰ دلار از فورد و ۹۹۵ دلار از تویوتا ارزان‌تر است. اما آیا این ارزانی به قیمت کیفیت کمتر یا امکانات پایین‌تر تمام شده است؟ گزارش را بخوانید:

آزمایش رانندگی
موتورترند برای بررسی توانمندی‌های واقعی ‌پیکاپ جدید دوج، رام ۱۵۰۰ را هم در جاده، هم در مسیرهای گلی و هم هنگام کار مورد بررسی قرار داده است. این خودرو نه تنها می‌تواند با کمک تریلر همزمان ۴ راس اسب بزرگسال را با مجموع وزن ۳٫۳ تن جابجا کند، که قادر است تا بیش از ۸۲۰ کیلوگرم را هم در محفظه بار بزرگ خود جابجا کند. اعدادی که هر دو نه تنها بزرگ و مناسب هستند که مهر تاییدی بر قدرت موتور و گیربکس و البته استحکام شاسی این پیکاپ می‌باشند.
.
البته قدرت موتور این خودرو در مقایسه با نیسان تیتان DX، تویوتا تاندرا، شورولت سیلورادو و فورد اف۱۵۰ وضعیتی متعادل دارد. این یعنی در حالی که قدرت موتور نسخه تریدسمن رام ۱۵۰۰ حدود ۳۰۵ اسب است، چهار خودرو بالا به ترتیب دارای ۳۹۰، ۳۱۰، ۲۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار هستند. البته این خودرو با ۳۶۹ پوند فوت گشتاور یکی از کمترین مقادیر را در این بخش دارد اما وزن کمتر و عملکرد مناسب جعبه دنده موجبات عملکرد برجسته رام ۱۵۰۰ را ایجاد کرده است. حسن بزرگ رام اما مصرف سوخت ۱۱ لیتری خودرو است که بهترین در بین اعضای این کلاس است و نه تنها بر فورد و شورولت، که مطلقا بر نیسان و تویوتا به عنوان دو خودرو پرمصرف این کلاس برتری دارد.
.
هنگام عبور از جاده، رام ۱۵۰۰ در مقایسه با رقبا بهترین عملکرد را دارد و فرقی نمی‌کند با تریلر یا بار ماسه، کمترین لرزش‌های اتاق و بدنه، توانایی ترمزگیری بدون عدم تعادل و البته پایداری را بروز می‌دهد. آینه‌های بزرگ خودرو هم با وضوح بالا، هیچ نقطه کوری ندارند که این نکته قابل ستایشی است.
.
اما اگر تصور می‌کنید رام صرفا در جاده عملکرد درخشانی دارد سخت در اشتباهید چون کابین این خودرو واقعا ارزش بررسی بیشتر را دارد. برای نمونه نکته جالبی که درباره رام ۱۵۰۰ می‌توان به آن اشاره کرد، ظرفیت حمل شش سرنشین بزرگسال به صورت ۳+۳ است که با بالابردن زیردست ردیف جلو قابل امتحان است. به غیر از صندلی‌های چرمی راحت، این خودرو بیشترین تعداد پورت USB را هم برای راحتی سرنشینان دارد.
.
در واقع رام یکی از معدود بارکش‌های این رده است که اتاقی راحت و مدرن را با امکانات مناسب در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد.

کدخبر: ۲۵۷۶۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • shahr111

    ما هم نیسان آبی در دو مدل دیزل و بنزینی تولید میکنیم چی فکر کردین؟قدرت اول منطقه ایم

  • 13bedar58

    خیلی دوست دارم یدونه پراید وانت رو ببرن آمریکا با این خودرو کل بیندازه