کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۹۱۲
تاریخ خبر:

دونالد ترامپ در مراسم افطاری کاخ سفید چه گفت؟

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه رمضان را به عنوان ماهی که مردم با یکدیگر در "تعقیب امید، بردباری و صلح" متحد می‌شوند، ستود.

مراسم‌ افطار در کاخ سفید از دوران ریاست جمهوری کلینتون به عنوان راهی برای توسعه ارتباطات با جهان اسلام برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا دوشنبه شب در همین مراسم سخنرانی خود را اینطوری شروع کرد:‌ اخیرا برای مردم همه ادیان دوره سختی بوده است. او به حملات علیه مسلمانان در نیوزیلند، مسیحیان در سریلانکا و یهودیان در کالیفرنیا و پیتسبرگ اشاره کرد. ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا اهریمن‌های تروریسم و آزار و اذیت مذهبی را شکست دهیم تا همه مردم بدون ترس عبادت کنند، بدون خطر مناجات کنند و با ایمانی که از قلب آن‌ها جاری می‌شود، زندگی کنند.

ترامپ سال گذشته نیز برای اولین بار در دوره ریاست‌جمهوری خود مراسم افطاری برگزار کرد اما اکثر مهمانان این مراسم را مقامات دولت خودش و سفرای کشورهای خارجی غیرمسلمان تشکیل داده بودند!

رهبران سازمان‌های بزرگ اسلامی آمریکا از جمله «انجمن اسلامی آمریکای شمالی» که قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد اسلامی این کشور به شمار می‌رود، نیز اعلام کردند کاخ سفید برای حضور در این مراسم از آنها دعوت به عمل نیاورده بود و «جیک ترکس» خبرنگار مجله آمریکایی Ami در کاخ سفید با انتشار تصاویری از این ضیافت افطار در اظهاراتی کنایه‌آمیز در حساب توییتر خود نوشت: «به نظر شما چه تعداد از مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند، روزه بودند؟!»

کدخبر: ۲۵۷۹۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • z.m

    اینم معلوم نیست چه کاسه ای زیر نیم کاسش هست