کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۲۲۳۸۹
تاریخ خبر:

دنزل واشنگتن، تام هنکس را شکست داد / یکه‌تازی کابوی سیاه‌پوست در غرب وحشی

در حالی‌که باز هم یک انیمیشن به جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا راه یافته، وسترن «هفت دلاور» با بازی دنزل واشنگتن صدرنشین جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا شده است.

به گزارش خبرآنلاین، همانگونه که انتظار می‌رفت فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی آنتوان فوکوآ به راحتی پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد و با اکران گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما به فروشی برابر با ۳۵ میلیون دلار دست پیدا کرد. بدون در نظر گرفتن تورم این میزان فروش در افتتاحیه یکی از بهترین‌های تاریخ سینما در ژانر وسترن است.

«هفت دلاور» قسمت عمده‌ای از فروش بالای خود را مدیون نام فیلم، ستارگان سرشناس حاضر در آن به ویژه دنزل واشنگتن و نظر مثبت منتقدان سینمایی پیش از اکران فیلم است. پیش از اکران پیش‌بینی‌ها نشان از فروش ۴۰ میلیون دلاری فیلم در افتتاحیه داشت اما از آنجا که پیش‌بینی خیلی از مواقع درست از آب در نمی‌آید، «هفت دلاور» در نهایت نتوانست رکورد فروش یک فیلم وسترن در افتتاحیه را بشکند. در حال حاضر فیلم «کابوی‌ها و بیگانگان» با ۳۶ میلیون و ۴۰۰ دلار رکورددار فروش وسترن‌ها در افتتاحیه است البته اگر انیمیشن «رنگو» را با فروش ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در افتتاحیه نادیده بگیریم.

این فیلم از سونی و متروگلدن‌مایرز بازسازی کلاسیک مشهور «هفت دلاور» در سال ۱۹۶۰ میلادی است که خود بازسازی فیلم «هفت سامورایی» آکیرا کوروساوا بود. «هفت دلاور» فوکوآ با ۹۰ میلیون دلار هزینه ساخته شد و نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

در این فیلم علاوه بر واشنگتن چهره‌های سرشناسی چون کریس پرت، ایتن هاوک، وینست دون‌آفریو، لی بیونگ‌هان و مانوئل گارسیا رولفو نقش‌آفرینی کرده‌اند. «هفت دلاور» در فیلم‌های آنتوان فوکوآ بالاترین فروش افتتاحیه را دارد، اما درباره دنزل واشنگتن ماجرا این‌گونه نیست و پرفروش‌ترین فیلم این بازیگر در افتتاحیه «گانگستر آمریکایی» در سال ۲۰۰۷ است. بیش از ۵۶ درصد از تماشاگران «هفت دلاور» مرد بودند و ۶۷ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال داشتند.

در هیاهوی اکران وسترن «هفت دلاور» یک انیمیشن خانوادگی نیز به صورت گسترده در سینماهای آمریکا اکران شد. «لک‌لک‌ها» از کمپانی برادران وارنر نیز همانند «هفت دلاور» کمی کمتر از پیش‌بینی‌ها فروخت، اما در هر حال با فروشی برابر با ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در رتبه دوم پرفروش‌های هفته قرار گرفت. گروه انیمیشن کمپانی برادران وارنر برای ساخت «لک‌لک‌ها» ۷۰ میلیون دلار خرج کرده است. اندی سمبرگ، کیتی کرون، کلسی گرامر، جنیفر آنیستون و تای بورل صداپیشگان این انیمیشن به کارگردانی نیکلاس استولر و دوج سوئیتلند هستند.

این انیمیشن علاوه بر آمریکا در ۳۳ کشور دیگر هم اکران شد و در این کشورها به فروشی برابر با ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فروش افتتاحیه «لک‌لک‌ها» در چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود.

کمپانی برادران وارنر که با این انیمیشن مخاطبان کم‌ سن و سال سینما را هدف قرار داده، برای بزرگسالان هم پیشنهادی جذاب به نام «سالی» دارد. «سالی» که دو هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، این هفته با حضور «هفت دلاور» و «لک‌لک‌ها» به رده سوم جدول پرفروش‌ها سقوط کرد. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود و نقش‌آفرینی تام هنکس با افت فروش ۳۶ درصد نسبت به هفته گذشته با فروشی برابر با ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار هفته را به پایان رساند.

چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا محصولی از شرکت یونیورسال است. «بچه بریجت جونز» در دومین هفته اکران با ۴۷ درصد افت فروش تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت و پس از دو هفته اکران مجموع فروش ناامیدکننده ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار را در آمریکا به نام خود ثبت کرد. کمدی رمانتیک «بچه بریجت جونز» خارج از مرزهای آمریکا وضعیت به مراتب بهتری دارد و در ۱۰ روز نخست اکران به فروشی برابر با ۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرده که ۲۲ میلیون دلار آن مربوط به سینماهای انگلستان است.

در این میان فیلم جنجالی الیور استون درباره زندگی ادوارد اسنودن در دومین هفته اکران همانند «بچه بریجت جونز» با افت فروش قابل توجهی روبه‌رو شد و با فروشی برابر با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار هفته را به پایان رساند. فیلم «جادوگر بلر» نیز این پایان هفته تنها ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت.

کدخبر: ۱۲۲۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sinful

    خیلی ارزش دیدن داره …