کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۳۵۴۳
تاریخ خبر:

دلبری یک غذای فرنگی در سرزمین خوشمزه‌ها/شکم گردی هفت صبح

درباره چند پیتزای خاص از میان صدها مدل موجود در بازار که با خوردن آن کیف می‌کنید
خشایار پروانه/پیتزا یک غذای سریع‌پز از سرزمین کهن ایتالیاست. درواقع ساندویچی است که روی یک بیس خمیر پهن شده باشد. خصوصیت این غذا در تنوع آن است. شما می‌توانید با هر متریالی که دارید یک وعده خوشمزه بپزید و زیاد هم وقت تلف نکنید. این غذا تقریبا نیم‌قرن است که به کشور ما وارد شده‌ ولی حدود دو دهه است که به صورت حرفه‌ای همه‌گیر شده. در حال حاضر شما می‌توانید انواع این غذای خوش آب و رنگ را در طعم‌ها و شکل‌های متفاوت در جای جای ایران ابتیاع کنید. با هم چند پیتزای خاص و لذیذ را که باعث رونق بیشتر رستوران خود شده‌اند مرور می‌کنیم.

۱٫ پیتزای خمیر نازک چیکن‌کاری گیو: رستوران گیو دو مدل پیتزا برای مشتریانش آماده می‌کند. یک مدل پیتزای دیپ‌دیش یا ضخیم و یک مدل پیتزای خمیر نازک که به شکل اصلی پیتزای ایتالیایی نزدیک‌تر است. فیله مرغ نازک بریده شده و خوابانده شده در چاشنی سبز که متشکل است از گشنیز و نعناع و کمی‌ سیر با قارچ، فلفل‌دلمه‌ای و پیاز به همراه سس کاری و سس گیو و البته پنیر موزارلا. یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و سالم، تمام موارد تشکیل‌دهنده این پیتزا از مواد اولیه بسیار تازه و با کیفیت آماده می‌شود. این پیتزا در دو اندازه متوسط و بزرگ سرو می‌شود که اندازه بزرگ آن را اگر با یک قارچ سوخاری و تنوری گوشت همراه کنید برای سه نفر کافی است.

۲٫ پیتزا پنجره‌ای پلاس استیک و فلفل پرپروک: پیتزا پرپروک یک رستوران زنجیره‌ای است که چند شعبه در سراسر تهران دارد. معروف است و بسیار منظم. هر از چندگاهی منوی خود را تغییر می‌دهد. یکی از پیتزاهای معروفش پیتزای پنجره‌ای است که طرفداران بسیار دارد و از مخلوط دو نوع ژامبون، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ و گوجه و سس پرپروک و سوسیس با پنیر موزارلا به شکل مربع به دست مشتری می‌رسد اما داستان خوشمزه پنجره‌ای پلاس این است که چهار قطعه وسطی پیتزا طعم و متریال دیگری دارد. در این بین پنجره‌ای پلاس استیک و فلفل غوغایی است برای خودش. کالباس استیک باکیفیت همراه با نوعی فلفل ترش تند، طعم به یاد ماندنی را برای شما به همراه دارد. عاشقان سوسیس و کالباس و غذاهای تند حالی می‌کنند با این پیتزا.

۳٫ پیتزا یونانی پیشخوان: پیشخوان یک پیتزا‌فروشی قدیمی ‌است که پیتزای ایرانی می‌سازد. دارای آشپزخانه باز است و می‌توانید مراحل تهیه غذا را رویت کنید. پیتزای پر و پیمان با پنیر فراوان. پیتزای زبان گوساله‌اش بسیار طرفدار دارد اما امان از پیتزای یونانی، با استفاده از یک مدل سوسیس نازک با کالباس دودی همراه با فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی و پیاز و زیتون با بیس سس پیشخوان با پنیر مدل قدیمی ‌که خاصیت کشسانی آن فوق‌العاده است. فلفل‌سیاه را به همراه آویشن که در اختیارتان است روی پیتزای خود پرک کنید. درخواست سس سیر و فلفل یا سس تند کنید با پیتزای خود همراه کنید و عشق کنید.

۴٫ پیتزا آمیگو استیک جوگریل فود: رستوران جو، یک گریل فکتوری به مفهوم اصل آن است. این رستوران دارای یک منوی آمریکایی است و تمام غذاها در آن گریل می‌شود. بسیار با کیفیت و سالم است. خیلی قدیمی‌ نیست ولی میان شکم‌بازان حرفه‌ای جای خود را باز کرده است. پیتزا آمیگو استیک آن پرطرفدار است به خصوص میان دوستداران گوشت و غذاهای تند. ورقه‌های گوشت فیله گوساله که مزه‌دار شده است با فلفل تند و سس تند و سیر البته که با روغن‌زیتون طعم‌دار هم چرب می‌شود. اختلاط بوی سیر و روغن‌زیتون، فلفل و پنیر وای که چه شود. یک پیتزای خوش آب و رنگ و خوشمزه که در دو اندازه ۲۳‌سانت و ۳۰‌سانت سرو می‌شود و هر اندازه‌ای از شکم را سیر می‌کند.

کدخبر: ۱۸۳۵۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر