کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۳۵۵
تاریخ خبر:

دقایقی پیش :‌ زلزله ۴٫۶ ریشتری در فیروزکوه تهران

ساعت وقوع زلزله ۲۲:۶ دقیقه امشب سوم شهریور

زلزله‌های نسبتاً قوی، ساعت ۲۲ و شش دقیقه امشب شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه را لرزاند.
به گزارش فارس از شرق استان تهران، زلزله‌های نسبتاً قوی، دقایقی پیش شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه را لرزاند و مردم این شهرستان‌ها را با هراس مواجه کرد.
گرچه شدت زمین‌لرزه‌ها بالا برآورد می‌شود؛ اما تاکنون مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک خبری در این ارتباط منتشر نکرده و اعلام داشته است: با توجه به افزایش ناگهانی تعداد کاربران، دسترسی به وب سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری محدود شده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵٫۵۸ درجه و طول شرقی ۵۲٫۶۳ درجه ثبت شده و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله مذکور در ۲۴ کیلومتری فیروزکوه، ۳۹ کیلومتری آرادان در استان سمنان و ۴۲ کیلومتری کیلان رخ داده است.

کدخبر: ۴۸۳۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kamalrokni

    الان که زلزله اومده خانوما چی بپوشن؟

  • leyla1360

    خدا رحم کنه.ما شرقیم

  • saeed11071

    مدیریت بحران شهر تهران به علت وقوع چند ز لزله خفیف سه الی چهار ریشتری در چند روز اخیر در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. به همین دلیل ذکر چند نکته در هنگام وقوع زلز له پس از حفظ خونسردی بسیار حائز اهمیت اس ت: ۱- محیط کنار ستونهای اصلی ساختمانها و دیوارهای بین آنها (دیوار حمال)؛ امن تری ن نقاط در برابر ریزش آوار بوده و بیشترین مثلث حیات در آنها تشکیل می گردد. به هنگ ام وقوع زلزله به صور درازکش و با پوشاندن سر در کنار این دیوارها و به حالت نشسته با پوشاندن سر در کنار ستونهای اصلی قرار گیرید. ۲- روی تخت خواب، زیر میز، چارچوب در، داخل آسانسور، راه پله و وسط اتاق، مح یط مجاور پنجره ها از نا ایمن ترین وقاط د ر هنگام وقوع زلزله می باشند. در این هنگا م اکیداً از قرار گرفتن در این نقاط خوددا ری کنید. لازم به ذکر است صد در صد تمام ک سانی که در زلزله سال ۲۰۱۱ گواتمالا در زی ر میز یا چارچوب در قرار داشتند؛ کشته شدن د و یا دچار قطع عضو شدید شده اند. ۳- اگر در آسانسور بودید و متوقف کردن آن ناممکن بود، سریعاً در یکی از گوشه های آسانسور قرار بگیرید و زانوهای خود را شل کنید. ۴- اگر در راه پله بودید و فرصت خروج نداشتی د؛ سریعاً در پاگرد قرار بگیرید و در حالت نشسته سر خود را با دو دست بپوشانید. ۵- در داخل و خارج ساختمان از قرار گرفتن در کنار دیوارهای جانبی ساختمان اکیداً خوددا ری کنید. ۶- در خارج از ساختمان از زیر در ختان، پنجرها، کابلهای برق و اقلام در حال سقوط دوری کنید و به وسط خیابانها پناه ب برید. ۷- در هنگام رانندگی و در گاراژ خود رو از خودرو خارج شده و در کنار شاسی آن ب ه صورت درازکش پناه بگیرید. شاسی خودرو یک ی از بهترین مثلث های حیات را برایتان ایج اد می نماید. ۸- یخچال، فریزر، لباسشویی م ی توانند وزن آوار را منحرف نمایند؛ پس حو الی آنها نیز جانپناه خوبیست. ۹- نوزادان و اطفال را در قسمت داخل شکم خود در زمانی که در نقطه ایمن قرار دارید؛ قرار دهید و سر و روی آنها را بپوشانید. ۱۰- در زیر آ وار به صورت آرام و شمرده نفس بکشید و تنه ا فریاد خود را برای زمانی نگهدارید که مط مئن هستید که ناجی بالای آوار به دنبال شم است. ۱۱- برای فرار به هیچ وجه از آسانسور استفاده ننمائید. لطفاً اطلاع رسانی کنید و آموزش دهید. نقاط ایمن و نا ایمن را بش ناسید.