کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۰۹۷۱
تاریخ خبر:

دعوت سعید ابوطالب از یک فرمانده آمریکایی برای سفر به ایران

کتاب خاطرات سعید ابوطالب، مستند ساز ایرانی که سال ۱۳۸۲ در جریان حمله نیروهای ائتلاف به عراق مدت چهار ماه اسیر آمریکایی‌ها بود، در حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از این مراسم، سعید ابوطالب در توضیح تاخیر انتشار خاطرات اسارت خود گفت: «دلیلش این است که پاییز ۸۲ وقتی آزاد شدم و از عراق به ایران برگشتم، اشتباهی به مجلس رفتم و بعد از آن بود که تازه سرم خلوت شد و توانستم بنویسم.»

این نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی در باره کتاب «هی یو» توضیح داد: «در نگارش خاطراتم سعی کردم همه چیز دقیق و منصفانه روایت شود. اسناد بسیاری را جمع کردم و اتفاقات را با دقت ساعت رخدادشان در کتاب آوردم. درواقع در اسارت بود که دیدم آمریکایی‌ها هر آنچه را که برای اسیران زیردستشان رخ می‌دهد، با دقت یادداشت می‌کنند تا بعدها سند فعالیتشان باشد.»

این مستندساز با اشاره به نگاه بی‌طرفانه و منصفانه‌اش در نقل خاطرات خود گفت: «در کتاب من، آمریکایی‌های بد و خوب وجود دارند؛ از جمله رییس کمپ بوکا. البته می‌دانم که حرف‌هایی که به ما می‌زد، دروغ بود اما کمک می‌کرد تا روحیه‌مان را بیشتر در آن شرایط حفظ کنیم. امیدوارم در رونمایی از ترجمه انگلیسی کتاب بتوانیم از او برای حضور در ایران و صحبت دعوت کنیم.»

کدخبر: ۱۱۰۹۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر