کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۶۱۳۳
تاریخ خبر:

دعوت از پویول سوژه انتقاد روزنامه صدا و سیما از عادل

مخالفت ناگهانی و عجیب با حضور کارلوس پویول در برنامه عادل فردوسی پور علیرغم سفر این چهره سرشناس به کشورمان نه تنها ناراحتی عادل را در پی داشت بلکه حالا روزنامه جام جم به عنوان ارگان رسمی سازمان صدا و سیما به این مساله ورود پیدا کرده و البته از عادل به خاطر دعوت پویول گلایه کرده. بخشهای مهم این مطلب را برایتان نقل می کنیم:
* در روزگاری که کشور با تحریم دست و پنجه نرم می‌کرد از لوئیس فیگو کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال و بازیکن تیم‌های باشگاهی بارسلونا و رئال مادرید برای حضور در ویژه‌برنامه قرعه‌کشی جام‌جهانی دعوت شد. پس از این دعوت، حاشیه‌های آن خبرساز شد که فیگو برای حضور در این برنامه رقمی حدود ۱۰۰هزار یورو (معادل نیم میلیارد تومان) دریافت کرده تا برای دقایقی در تصویر تلویزیون نشان داده شود. حتی برخی گفتند که رقمی حدود ۳۰۰۰ یورو نیز برای هرساعت نگهداری از سگ این بازیکن پرداخت شده که در نوع خود تعجب برانگیز بود. با فرض این‌که چنین هزینه‌ای برای یک برنامه تلویزیونی از محل اسپانسر تامین شده باشد، باز هم این سوال مطرح می‌شود که چنین هزینه‌ای چه سودی برای اسپانسری که معمولا خط و ربط منابع مالی‌اش روشن نیست، دارد.
* «ساموئل اتوئو» بازیکن سیه‌چهره تیم ملی کامرون و باشگاه بارسلونا، شبی که ایران مقابل مراکش بازی می‌کرد به عنوان کارشناس خارجی در برنامه تلویزیونی «۲۰۱۸» شرکت کرد تا در کنار جواد نکونام به تحلیل بازی بپردازد. اما وقتی به سخنان این بازیکن در این برنامه مراجعه می‌کنیم به حرف و اظهارنظر خاصی برخورد نمی‌کنیم. او به تیم‌ها بابت بازی‌هایشان تبریک! می‌گوید و نظراتی کلی پیرامون بازی ارائه می‌کند. حتی نام مهاجم تیم ملی ایران را نیز نمی‌داند و تنها با عبارت «مهاجم تیم ایران» از او یاد می‌کند و موقعیتی که از دست داده بود را مورد اشاره قرار می‌دهد و اظهار می‌کند «بازیکنان باید از تک‌موقعیت‌ها در چنین بازی‌هایی استفاده کنند!» پس در شب اولی که برنامه با حضور یک بازیکن فوتبال خارجی پخش شد اتفاق چندانی نیفتاد. حتی گاهی مرعوب نام او بودن در لحن و گفتار مجری دوم برنامه مشهود بود.
* ظاهرا پس از حضور جنجالی فیگو در تهران تصمیم بر این گرفته شده که از کارشناس خارجی برای چنین برنامه‌هایی استفاده نشود اما عوامل برنامه بدون هماهنگی اقدام به دعوت از پویول کرده‌اند. هزینه حضور پویول در برنامه «۲۰۱۸» رقمی حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که حتی با وجود تقبل این مبلغ از سوی اسپانسر بازهم به‌صلاح نبوده و سازمان صدا و سیما مخالف این هزینه‌های هنگفت در شرایط فعلی اقتصادی کشور بوده است.
* خروج ارز از کشور برای دعوت از چهره‌هایی که کمترین اطلاعاتی از فوتبال ایران دارند، آن هم از سوی برنامه‌سازان تلویزیونی و عنوان کردن این‌که این هزینه‌ها از سوی اسپانسر تامین می‌شود چه توضیحی دارد؟ آن هم اسپانسری که از محل هزینه‌های عمومی ارتزاق می‌کند.

کدخبر: ۲۱۶۱۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    اين روزنامه صداوسيما ميتونه مدارك اين مب الغ را منتشر كند تا ابهامات كاملا برطرف بشه ؟يا اينكه كلا قصد فرار رو به عقب دار د؟

  • masina

    چرا پول اسپانسر برود در جیب صدا و سیما؟ وقتی پای صدا و سیما در میان باشد، پول اس پانسر حلاله؟ احیانا مرغ همسایه غاز نیست؟

  • mohammad.s.f.n

    جالبه روزنامه جام جم اولش ميگه خط و ربط مالي اسپانسر معلوم نيست آخرش ميگه اسپانس ر از هزينه هاي عمومي ارتزاق ميكنه!!! چيز ي راجب به دروغگو و كم حافظه شنيديد؟?

  • mili699

    کیی می خایم بزرگ بشیم ……

  • khordbin

    در روزگارانی که همیشه تحریمیم، از مخارج وهزینه های باورنکردنی دیگر بگو!

  • alireza.d

    اینا همش تهمته و دروغ کذب