کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۵۲۵۷
تاریخ خبر:

دعوت از وزیر بهداشت و رئیس نظام پزشکی برای سخنرانی در مراسم سالگرد کیارستمی

مراسم سالروز درگذشت عباس کیارستمی قرار است ۱۴ تیرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. بهمن کیارستمی که مسئولیت برگزاری این مراسم را به عهده دارد، شخصا نامه‌های دعوت‌نامه و سخنرانی حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی و احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی را ارسال کرده. به گفته او، این چهار نفر تنها سخنرانان مراسم خواهند بود و سخنران جایگزینی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بهمن کیارستمی درباره‌ آخرین وضعیت برنامه‌ بزرگداشت سالروز درگذشت عباس کیارستمی گفت: «این برنامه طبق توافقی که به تازگی با مسئولین دانشگاه انجام شده است، ساعت ۱۸ روز ۱۴ تیر ماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش توضیح داد: «اگر این برنامه لغو شود به دلیل تغییر نظر دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود. بر اساس توافق انجام شده، ما (خانواده) این مراسم را قطعی می‌دانیم و در حال حاضر مشغول طراحی دعوتنامه‌ها هستیم.»

کیارستمی که چند روز پیش نیز طی نامه‌ای از حسن قاضی‌زاده هاشمی درخواست کرده بود در این مراسم شرکت کند، اعلام کرد امروز ۲۹ خردادماه شخصا نامه دعوت‌نامه و سخنرانی سه مسئول رده بالای بهداشت و نظام پزشکی را نیز ارسال کرده است. به این ترتیب دیگر سخنرانان این مراسم دکتر ایرج حریرچی (قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت)، دکتر علیرضا زالی (رئیس سازمان نظام پزشکی کشور)، دکتر احمد شجاعی (رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور) خواهند بود.

فرزند عباس کیارستمی در پاسخ به اینکه آیا سینماگران نیز در این مراسم صحبت خواهند کرد؟ این‌طور توضیح داد:‌ «در این مراسم قرار نیست سینماگری صحبت کند و فقط حضور خواهند داشت چون نمی‌خواهیم مباحث مجادله‌ای شود.»

او در ادامه با اشاره به این‌که اجرای برنامه را امیر پوریا به عهده خواهد داشت گفت:‌ «در ابتدا و انتهای مراسم، بخش‌هایی از آخرین اثر عباس کیارستمی پخش خواهد شد. بر اساس دعوتی که از رئیس نظام‌پزشکی و پزشکی قانونی، وزیر محترم بهداشت و معاون وزیر کرده‌ایم این چهار مقام تنها سخنرانان خواهند بود و حتی اگر آن‌ها در این مراسم شرکت نکنند، سخنران جایگزین نخواهیم داشت.»

بهمن کیارستمی در پاسخ به اینکه پرونده پزشکی عباس کیارستمی الان در چه مرحله‌ای قرار دارد نیز این‌گونه پاسخ داد: «پرونده در مرحله‌ ابلاغ حکم است. پزشک قانونی نظر کارشناسی نهایی را به دادستان پرونده ابلاغ کرده و کار بررسی در سازمان نظام پزشکی هم کاملا پایان یافته است. اما با توجه به حساسیت‌های موجود ترجیح می‌دهیم مسئولین خود اعلام رای و نظر کنند و به تشریح پرونده بپردازند. به خصوص انتظار ما از وزیر بهداشت که در تمامی مراحل حضور داشتند و اظهارنظر کرده‌اند، این است که در این برنامه شرکت کنند.»

کیارستمی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «شاید این آخرین درخواست ما از وزیر بهداشت باشد. علاقه مندیم ایشان حضور پیدا کنند و گزارش مبسوطی بدهند. حتی اگر ایشان از لحاظ قانونی برای اعلام نظر سازمان‌های ذیربط در این مراسم منعی دارند به عنوان مقامی که در روند درمان بارها به ملاقات آمدند و پس از آن نیز در جریان جزئیات رسیدگی به پرونده قرار گرفتند، در این نشست هم حضور پیدا کنند.»

کدخبر: ۱۶۵۲۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    این بهمن خان حالش خیییییلی بده.دلم واسش میسوزه