کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۲۰۳۹
تاریخ خبر:

اختلاف سیاسی اوکراین و روسیه به عرصه مسابقات موسیقی رسید

وکراین نماینده امسال روسیه در رقابت آوازخوانی اروپا یا «یورو ویژن» را که در شهر کیف برگزار می شود، ممنوع الورود کرد و به این ترتیب اختلافات سیاسی دو کشور بار دیگر اوج گرفت.

گفته می شود دولت اوکراین ورود«جولیا سامویلوا» نماینده روسیه را به دلیل سفر به کریمه و اجرای برنامه در آن منطقه، به مدت سه سال به این کشور ممنوع کرده و او قادر نخواهد بود در «یورو ویژن» امسال که در ماه می در شهر کیف برگزار می شود شرکت کند.

روسیه چندی پیش کریمه که بخشی از اوکراین است اشغال کرد، کیف با انتقاد از سیاست خصمانه مسکو ، به اشغال نظامی این منطقه به شدت اعتراض کرد.

«جولیا سامویلوا» بیست و هشت سال دارد، یکی از مشهورترین خواننده های جوان روسی است. او از کودکی دچار معلولیت جسمانی شد و از صندلی چرخدار استفاده می کند.

جولیا در سال ۲۰۱۳ در رقابت آوازخوانی «اکس فکتور» روسیه دوم شد، او یکی از خوانندگانی بود که در مراسم افتتاحیه پارا المپیک زمستانی سوچی در روسیه در سال ۲۰۱۴ به هنرنمایی پرداخت.

«جولیا سامویلوا» که چندی پیش از طرف روسیه برای شرکت در «یورو ویژن» امسال انتخاب شده، از تصمیم مقامات اوکراینی شوکه شده و بسیار ناراحت است.

مقامات روسی با اعتراض به تصمیم اوکراین، از سایر کشورهای اروپایی خواستند مراسم امسال را تحریم کنند.

کمیته برگزاری رقابت آوازخوانی اروپا که اعضای آن از کشورهای مختلف این قاره هستند، از تصمیم اوکراین در محرومیت نماینده روسیه ابراز تأسف کردند. با این حال آنها خود را ملزم به رعایت قوانین کشور میزبان و احترام به خواسته مقامات اوکراینی می دانند.

البته آنها امیدوارند با رایزنی با مقامات اوکراینی، موفق به دریافت مجوز سفر نماینده روسیه به کیف شوند و از سیاسی شدن بیش از حد «یورو ویژن» جلوگیری کنند.

سال گذشته «جمالا» نماینده اوکراین در مراسمی هیجان انگیز و با جرای آهنگی جنجالی که به عقیده بسیاری پیامی ضد روسی داشت، برنده «یورو ویژن» شد و به همین دلیل شهر کیف میزبان امسال این رقابت آوازخوانی است.

کدخبر: ۱۵۲۰۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehrdad20

    بایدم راه نده روسها رو…روسیه خاک کشور اک راین را تجزیه کرده همونجور که خاک ایران و تجزیه کرد.

  • peyman0917

    كاري كه عِوَض داره گله نداره