کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۱۸۶۱
تاریخ خبر:

دستکاری کیلومتر خودرو را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

کم کردن کارکردن خودرو به شغلی برای بعضی از تعمیرکاران غیرمعتبر تبدیل شده است، یک ضایعه اجتماعی است و از نظر قانونی جرم به شمار می آید. زیرا باعث افزایش کلاه برداری در خرید و فروش خودروها می شود و متاسفانه قانون گذار برخورد قاطعی با این مشاغل کاذب نمی کند. هرچند که دستکاری شدن یا نشدن کیلومتر خودرو از ظواهر آن کاملاً قابل تشخیص می باشد.

البته این فعالیت غیرمجاز تنها در ایران رایج نیست، بلکه در کشور آلمان و در شهر مونیخ، در حدود ۳۰ درصد خودرو ها و در بلژیک این عدد در حدود ۸٫۶ درصد از خودروهای دست دوم است!

بهترین روش برای خودروهایی که تعمیرات خود را در نمایندگی ها انجام می دهند، بررسی دفترچه نمایندگی و آگاهی از کیلومترهای ثبت شده در آن نسبت به تاریخ است.

در بعضی از خودروها کیلومتر اصلی خودرو در کامپیوتر مرکزی آن ثبت می شود. می توانید با استفاده از دستگاه دیاگ، کیلومتر خودرو را بررسی کنید و بدانید در کیلومتر واقعی چه عددی ثبت شده است. به عنوان مثال در پژو پرشیا های ساخت پیش از سال ۹۱ می توان با استفاده از دیاگ کیلومتر واقعی را تشخیص داد.

ظواهر کلی خودرو از وضعیت کارکرد آن خبر می دهد. می توانید با بررسی اینکه پدال گاز و غربیلک چقد سائیدگی دارند و یا اینکه رادیاتور خودرو و رودری در چه وضعیتی هستند، آن را بررسی کنید که این موضوع تا حد زیادی به تجربه شما در خرید و فروش خودرو بستگی دارد.

کدخبر: ۱۵۱۸۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hassibaba

    آقا به نمایندگی ها اعتماد نکنید من ماشین م 40000 تا کار کرده مدل نوده تا حالا تو چنتا نمایندگی پذیرش شده بدون اطلاع من و تو آخری 98000 ثبت شده تو شهرستانی که من تا حالا پام اونجا نرسیده به کرمان موتور اطلاع دادم میگه شما خودتو ناراحت نکن.