کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۱۲۲۱
تاریخ خبر:

در گوگل مپس جای پارک پیدا کنید!

وب سایت فارنت: شرکت گوگل قابلیت جدیدی را به گوگل‌مپس اضافه کرده که وضعیت جای پارک را در مقصد برای شما تشریح می‌کند.

پارکینگ‌داران معمولا از راهکارهای متفاوتی استفاده می‌کنند تا ظرفیت خالی در پارکینگ‌های خود را به رانندگان اعلام کنند. این عمل ممکن است با استفاده از نصب شمارنده‌ها و یا حتی استفاده از سنسورهای چراغ‌دار انجام شود. این در حالی است که شرکت گوگل قصد دارد با ارائه راهکاری جدید، راننده‌ها را حتی از قرارگرفتن در مقابل پارکینگی که ظرفیت خالی ندارد بی‌نیاز کند.

به همین منظور، گوگل مپس در حال حاضر قابلیت نمایش وضعیت پارکینگ را به‌طور آزمایشی و برای برخی کاربران فعال کرده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، وقتی قصد سفر به مقصدی مشخص را دارید، آیکون P در کنار جزئیات مسیر قرار می‌گیرد. وقتی آیکون P به رنگ قرمز باشد، این بدان معنا خواهد بود که با محدودیت پارک در مقصد روبرو خواهید شد.

در تصویر وسط و سمت راست هم آیکون P را به رنگ آبی مشاهده می کنید که به ترتیب نشان‌دهنده وضعیت متوسط و آسان برای پیدا کردن جای پارک است. اگرچه گوگل مپس شما را به پارکینگی خالی هدایت نمی‌کند اما حداقل پیش‌نمایشی از آنچه پیش روی شما قرار خواهد گرفت را ارائه می‌دهد.

به این ترتیب، در صورتی که احساس کنید در مقصد شرایط دشواری برای پارک کردن دارید می‌توانید خودروی خود را در خیابان مجاور پارک کنید. همان‌طور که گفتیم این قابلیت به‌طور آزمایشی و تنها برای برخی کاربران نرم‌افزار مسیریابی گوگل مپس منتشر شده است.

کدخبر: ۱۴۱۲۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر