کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۳۵۰۸
تاریخ خبر:

نظر نویسنده هفت‌صبح درباره جنجال سلبریتی‌ها

*دوستتان داریم اما آن قدرها هم خوب نیستید !

نوشته شده در روزنامه هفت صبح توسط کمال بردبار|

خدا شاهد است جفتشان را دوست داریم. هم رامبد جوان و هم امیر جعفری. و بقیه ستاره‌های عالم هنر و سینمای ایران را! مردان و زنان خوبی هستند‌. بازیگران خوبی هستند؟‌ خب در مجموع بد نیستند. کلا بازیگرهای ما در یک سطحی متوقف مانده‌اند و از همان تکنیک‌های قدیمی برای نزدیک شدن به نقش‌هایشان استفاده می‌کنند و جملاتشان را با صدای رسا می‌گویند و مواظب هستند که پایشان روی سیم نرود و چندتا میمیک استاندارد و به تازگی مهارت در حرکات موزون‌. به جز دو سه فیلم و دو سه تا بازیگر خاص که شما خودتان بهتر می‌شناسیدشان و خب رامبد و امیرجعفری جزو این بازیگرهای خاص نیستند. بازیگرهای شیرینی هستند که در کمدی‌ها خوب بازی می‌کنند مثل حمید فرخ نژاد نهایتا‌!
اما با جامعه‌ای سروکارداریم که به حرف‌ها و کنش‌های این بازیگران تقریبا خوب حساس شده است. مدام درآمدهای اینان را با توانایی‌های کیفی‌شان در ترازو قرار می‌دهند و حرف‌هایشان را نیز به یاد می‌آورند. و بعد ناگهان گر می‌گیرند. در مورد رامبد و سفرش به مونترال که قبلا مفصل گفته‌ایم. حالا امیر جعفری است که حرف‌هایش مخاطبان را به کنش‌های عصبی واداشته است. حرف‌هایی که جعفری زده است تا شنیده شود‌. می‌گوید« به خدا من هم اگر رئیس‌جمهور بشم و بفهمم مثلا برادرم بیکاره به او کمک می‌کنم… خب مملکت دستمه! یا یه سری می‌گویند که مثلا پسر فلان وزیر بنز سوار می‌شه. خب پدرش بدبختی کشیده‌، پدرش درآمده‌،‌بیخوابی کشیده‌، حالا چرا پسرش بنز سوار نشه؟ بابای تو هم زحمت می‌کشید بی‌خوابی می‌کشید (این بی‌خوابی کشیدن خیلی برای جعفری مهم است. کینه بی‌خوابی را به دل دارد. هفت صبح) شما هم بنز سوار می‌شدین. حالا این حرف‌‌ها را من می‌زنم فردا برایم می‌نویسن شما هنرمندها که پول بیت‌المال را… بابا زحمت کشیدم‌، ‌بی‌خوابی کشیدم (!) …»
گفتیم که آقای جعفری را دوست داریم. فکر می‌کنیم در مقیاس سینمای ایران بازیگر خوب و مقبولی هستند و در مقیاس بین‌المللی بازیگر متوسط (با ارفاق )‌. مثل همه ما. مگر ما در هفت صبح در چه جایگاهی قرار داریم؟ ‌اما جعفری جایگاه خودش را بالاتر می‌داند. واقعا فکر می‌کند بازیگر خیلی خوبی است و مستحق دستمزدهای کلان. خب ما با آقای جعفری عزیز موافق نیستیم. بازی ایشان را در چهار انگشت دیدیم خب خیلی بد بود. بازی ایشان اما مثلا در قانون مورفی با نمک بود. کلا بازیگر بانمکی هستند. در فیلم قاعده تصادف هم بازی خوبی از ایشان دیده بودیم. اما هیچکدام از کارهایشان نباید به ایشان احساس موفق بودن و نخبه بودن دهد. خودشان می‌دانند هنر بازیگری هنر پیچیده‌ای است. در نهایت جایگاه خودمان را بشناسیم. مردم را عصبانی نکنیم. بازیگر هستید دیگر. یک چهره تلویزیونی موفق. نسخه نپیچید. موفق باشید‌.
چه حرف‌هایی زدیم. سرتان دردآمد. خلاصه خواستیم بگوییم آقای جعفری را دوست داریم اما این رسمش نبود.

کدخبر: ۲۶۳۵۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر