کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۶۱
تاریخ خبر:

در حاشیه سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در ترکیه درگیری رخ داد

در حاشیه سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران در مراسم بزرگداشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر فقید ترکیه، درگیری رخ داده است و یک نفر سعی کرده است که سخنرانی احمدی‌نژاد را در اعتراض به وضعیت سوریه به هم بریزد. به گزارش بی بی سی درگیری پس از آن رخ داد که یک نفر سعی کرد پرچم ارتش آزاد سوریه را به دست بگیرد.
در این درگیری به احمدی‌نژاد که سخنران مراسم بود، آسیبی وارد نشده است.
احمدی‌نژاد برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر پیشین ترکیه به بورسا سفر کرده است.
او که هنگام ورود به بورسا، مورد استقبال فاتح اربکان، پسر نخست‌وزیر سابق و تعدادی از وزرای دولت آقای اربکان قرار گرفته بود، وحدت بین ایران و ترکیه را برای آینده جهان مهم دانست و خواستار نزدیک‌تر شدن روابط بین ایران و این کشور شد.
سفر به ترکیه نخستین سفر خارجی محمود احمدی‌نژاد پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری او است و به دعوت بنیاد موقوفه اربکان که یک موسسه خصوصی است، انجام می‌شود.
نجم‌الدین اربکان که از سیاستمداران اسلام‌گرای ترکیه بود در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نخست‌وزیر آن کشور بود. او در سال ۲۰۱۱ درگذشت.
تحلیلگران با اشاره به تحرکات اخیر احمدی‌نژاد و اطرافیانش در عرصه سیاسی ایران، این سفر را در راستای تلاش او برای بازگشت به صحنه انتخابات ارزیابی کرده‌اند.
احمدی‌نژاد که عصر روز پنجشنبه وارد ترکیه شد، در استانبول با عبدالله گل، رئیس‌جمهور سابق ترکیه دیدار کرد.
از برنامه‌های دیگر احمدی‌نژاد در بورسا حضور در نماز جمعه و دیدار از اقامتگاه دوران تبعید امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.
احمدی‌نژاد در مسجد جامع بورسا از سوی ده‌ها نفر از نمازگزاران مورد استقبال قرار گرفت و بعضی از آنها شعارهای ضداسرائیلی سر دادند.
احمدی‌نژاد همچنین بدون تشریفات خاصی از خانه سابق امام خمینی در بورسا بازدید کرد.
او در حالی که به نظر منقلب می‌رسید، به خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت که "حس خوبی دارد که قابل وصف نیست" اما از پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره آینده سیاسی خود خودداری کرد.
وزارت امور خارجه ایران سفر احمدی‌نژاد را به ترکیه سفری خصوصی عنوان کرده است.
چند تن از مقام‌های سابق دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله محمدرضا میرتاج‌الدینی، غلامحسین الهام و مرتضی تمدن او را در این سفر همراهی می‌کنند.

کدخبر: ۱۸۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر