کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۸۸۳۸
تاریخ خبر:

دردسرهای آلفارومئو جولیا برای ستاره‌های بنز، آئودی و ب ام و

هفت صبح| بازار سدان‌های کوچک و اسپورت لوکس هنوز در اروپا در سلطه مرسدس بنز، بوام.و و آئودی است اما یکباره در دو سال اخیر آلفا رومئو جولیا بخشی از سهم بازار را مال خود کرده است.

جولیا از روی که توسط آلفا رومئو معرفی شد، تا انتهای ماه ژانویه چیزی نزدیک به ۵۵ هزار دستگاه در اروپا فروش داشته که گرچه عدد خیلی بزرگی نیست اما زنگ خطری جدی برای خودروهایی است که سالها رد بازار محصولات لوکس و نیمه لوکس فروش بالایی را تجربه کرده و بدون رقیب ظاهر شده‌اند. مرسدس بنز سی کلاس که بعد از کراس‌اوور GLC محبوب‌ترین محصول بنز است، در کنار ب.ام.و سری۳ و آئودی A4 سه خودرویی هستند که بهترین وضعیت را در بازار اروپا دارند اما قطعا دیدن یک بازیگر غریبه برای ده‌ برند مختلف این حوزه وضعیتی ناراحت‌کننده را پیش می آورد.
.
ظاهرا همه محصولات این کلاس از ولوو اس۶۰ تا اینفنیتی کیو۵۰، جگوار ایکس ای، لکسوس آی-اس و کادیلاک ATS و حتی محصولات آکورا و سه محصول آلمانی خیلی خوشحال نیستند که آلفا رومئو با جولیا تنها پس از مدتی کوتاه این سطح از اقبال را به دست آورده است. جولیا که امسال در کل اتحادیه اروپا و کشورهای ناظر این حوزه ۱۷۰۷۵ دستگاه خودرو فروخته، به تنهایی در سال ۲۰۱۸ از سه محصول جگوار، ولوو و اینفنیتی بیشتر فروخته و وضعیتی نزدیک به آئودی آی۴ دارد که از زمان معرفی در نسل اول، حدود ۲۰ سال سابقه حضور در بازار اروپا را دارد.
.
جالب است که همین اتفاق در بازار آمریکا هم رقم خورده و در حالی که فروش محصولات کادیلاک، لکسوس، جگوار، آکورا و ولوو کمتر از ۱۰ هزار دستگاه طی ۲سال اخیر بوده، آلفا رومئو جولیا بیش از ۲۲ هزار دستگاه فروش داشته و به تنهایی فروش سازنده ایتالیایی را در آمریکا دو برابر کرده است.
.
فهم دقیق تر این عدد وقتی میسر است که بدانیم سال ۲۰۱۶ کل فروش آلفا رومئو در آمریکا حدود ۵۰۰ دستگاه بوده است. این یعنی جولیا در حکم خودرویی فوق‌العاده برای آلفا بوده که به تنهایی یک سوم فروش سالانه آلفا رومئو را با تیراژ ۱۵۰ هزار دستگاهی به خود اختصاص داده و جای خالی محصولات پرفروش را در سبد این برند نیمه لوکس گرفته است.
.
این اتومبیل اسپورت که سالانه در سرتاسر جهان بین ۵۵ تا ۷۵ هزار دستگاه فروش دارد، طبق ادعای تحلیلگران وب‌سایت اتوبلاگ به دو دلیل توانسته بازار را وادار به احترام به خود کند. نخستین عامل موتورهای بسیار خوب و قدرتمندی است که با همکاری فراری توسعه پیدا کرده و در کنار یک جعبه دنده دقیق، تجربه سواری مهیجی را به راننده ارزانی می‌دارد. دومین مورد هم به ساختار خاص طراحی بدنه و اتاق مربوط است که جولیا را به متفاوت‌ترین محصول بازار بدل می‌کند.

کدخبر: ۲۴۸۸۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mojtaba23

    با پول پراید میشه یه دونه الفا رمئو ۲۰۰۹ توی اروپا خرید