کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۷۷
تاریخ خبر:

درخواست نخست وزیر اسرائیل از ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: هر گونه موافقت‌نامه هسته ای که با ایران امضا می شود، باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

وی در عین حال تاکید کرد، باید فشارها بر ایران برای دستیابی به یک توافق "منطقی" ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، نتانیاهو توافق جدید را توافقی بد نامید و با صدور بیانیه ای مدعی شد: «انتخاب فقط میان یک توافق بد یا جنگ نیست، یک گزینه سوم هم وجود دارد و آن ایستادن محکم و افزایش فشارها بر ایران تا زمان رسیدن به یک توافق خوب است».

نتانیاهو همچنین گفت: «اسرائیل خواهان آن است که پذیرش شفاف و آشکار موجودیت اسرائیل از سوی ایران در توافق نهایی با این کشور گنجانده شود. … اسرائیل توافقی را نمی‌پذیرد که به کشوری که وعده داده ما را نابود کند، اجازه تولید سلاح هسته‌ای بدهد».

اظهارات نخست وزیر اسرائیل پس از نشست ویژه کابینه امنیتی وی و در پی حصول چارچوب توافق روز پنجشنبه میان جمهوری اسلامی و قدرت های جهان مطرح شد که در پایان مذاکراتی بسیار طولانی در لوزان سوییس به دست آمد.

نتانیاهو گفت: «کابینه در مخالفت شدید خود با توافق پیشنهادی یکپارچه است. این توافق خطری جدی برای منطقه و جهان خواهد بود و بقای اسرائیل را تهدید خواهد کرد.»

وی افزود: «این توافق تقریبا بی درنگ تحریم ها را لغو خواهد کرد و این در همان زمانی است که ایران بر تجاوزگری خود و تروریسم در منطقه و فراتر از منطقه افزوده است. این توافق همچنین ممکن است یک مسابقه هسته ای در کل منطقه خاورمیانه به راه بیندازد و خطر جنگی وحشتناک را به شدت افزایش دهد.»

کدخبر: ۲۳۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kadkhoda

    آخه تو که یهویی از تو کوره های افسانه ا ی پریدی بیرون موجودیتت کجا بود بی وجود؟!

  • mohammad1359

    چشم گوگوری مگوری عمو…قرارنیست هر **** که شما بخورین همه بگن چشم!!!!!!