کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۸۹۹
تاریخ خبر:

درآمدزایی آلمان‌ها از نور خورشید (+ویدئو)

هفت صبح| بنیاد جهانی اقتصاد اخیرا در گزارشی به بررسی روند استفاده کشورها از انرژی خورشیدی پرداخته و آلمان را یکی از قطب‌های جدید تولید برق از انرژی خورشیدی آن هم با سرمایه گذاری مردم جامعه معرفی کرده است. این سازمان معتبر اعلام کرده از سال ۲۰۱۴ تا کنون، خانوارهای آلمانی رشد چشمگیری در استفاده از سلول‌های خورشیدی نصب شده در سقف منازل را رقم زده و حالا به تنهایی تولیدکننده ۱۲ درصد کل انرژی خورشیدی جهان هستند.
بنیاد جهانی اقتصاد اعلام کرده کاهش ۳۰ درصدی قیمت پنل‌های خورشیدی و استفاده از سیستم‌های ذخیره‌سازی هوشمند برق در منازل کمک کرده تا آلمان پس از چین، آمریکا و ژاپن به چهارمین کشور برتر این حوزه تبدیل شده و روند خوبی در مبارزه با گازهای گلخانه‌ای را آغاز نماید.
۱۲۰ هزار خانواده آلمانی با نصب این پنل‌های خورشیدی صرفه‌جویی گسترده در هزینه تولید برق را برای کشور خود به ارمغان آورده‌اند.
از جمله ویژگی‌های مثبت پنل‌های مذکور فروش مابقی انرژی الکتریسیته به شبکه سراسری برق در آلمان است که سودآوری مناسبی داشته و حتی در هوای ابری هم کارکرد خود را ادامه می‌دهد. در خانوارهای پرمصرف هم گزارش‌ها از کاهش ۸۰درصدی هزینه مصرف برق و حتی حذف کامل این هزینه طی یک دوره ده ساله خبر می‌دهد. اتفاقی که نه تنها باعث افزایش رفاه خانوارهای آلمانی است که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را نیز تا میزان قال توجهی کاهش می‌دهد.

کدخبر: ۲۵۲۸۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.b58

    هنوز هم میگیم انرژی هسته ای حق مسلم ماست که تقریبا داره منسوخ میشه در جهان ولی ا نرژی خورشیدی پاکترین انرژی هست و این مقد ار زیاد که هزینه این هسته ای شد اگر در غ الب وام کم بهره و بلا عوض به خانوار ها ن یداون برای نصب ادوات انرژی خورشیدی دیگه نیاز چندانی به گاز و دیگر منابع نبود