کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۱۸۶۵
تاریخ خبر:

داستان صادرات خودروهای ویتنامی به اروپا و آمریکای شمالی چیست؟

هفت صبح | بعد از کره، جمهوری چک، رومانی، چین، اندونزی و تایلند حالا نوبت ویتنام است که با توسعه برند بومی، به جرگه صادرکنندگان بزرگ خودرو در جهان می‌پیوندد.

ابتدای سال ۹۷ نوشتیم که یک خودروساز ویتنامی با کمک گروه ایتالیایی پینین فارینا، مشاوره و مهندسی گروه‌های آلمانی و اتریشی، و سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها قصد دارد تولید خودروهای اسپورت لوکس را در خاک خود کلید بزند. حالا با یک وقفه کوتاه، این شرکت علاوه بر معرفی دو محصولش در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹، در زمینه تاسیس خط تولید پیش دستی کرده و حتی اعلام کرده قصد معرفی سومین محصولش را که یک هاچ‌بک ۱۷ هزار دلاری است، را دارد.
وین فست خودروساز نوظهور آسیایی که طراحی هیجان‌انگیز، کیفیت ساخت بالا و آپشن‌های روز را در محصولاتش به کار برده قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ تولید خود را به مرز ۲۵۰ هزار دستگاه برساند. عددی که گرچه فعلا بزرگ نیست اما طبق پیش‌بینی مدیران وین فست تا افق ۲۰۲۵ باید به سقف ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برسد و بخش اعظم آنهم به خارج از آسیا صادر شود.
ویتنام که سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به آمریکا صادرات دارد، مدل‌های مختلف وین فست را با هدف صادرات گسترده به آمریکا تولید کرده است. وین فست که از جمعه گذشته رسما تولید خودروهای اختصاصی خود را آغاز کرده است، تنها ظرف ۲۱ ماه به این جایگاه مناسب رسیده و پیش‌بینی‌های مختلف از شانس بالای موفقیتش حکایت دارد.
دو خودرو نخست این شرکت که Lux A2 و Lux SA2 نام دارند، سدان و شاسی بلند متوسط و لوکسی هستند که اغلب با هدف جذب اقشار بالای جوامع توسعه یافته طراحی و تولید شده و چهره خشن و جذابی دارند. این دو خودرو که از موتورهای ۲ لیتری توربو و مدرن ب.ام.و استفاده می کنند، قوای محرکه و بخش تعلیق را از شرکت اتریشی AVL به عاریت گرفته و توسط پینین فارینا مهندسی شده‌اند.این در حالی است که سری تازه فادیل به عنوان یک هاچ‌بک متوسط ۱۷ هزار دلاری اغلب اقشار متوسط و میانی را هدف قرار می‌دهد و اشتراکات فنی و ظاهری بسیاری با اوپل کارل دارد.
وین فست که برای محقق ساختن اهدافش از سال ۲۰۱۷ تا کنون حدود ۳٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده، موفق شده ۱۰ هزار سفارش کاملا جدید دریافت کند. عددی که برای یک خودروساز گمنام واقعا بزرگ و خوشحال‌کننده است. بازار ویتنام که در ۵ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ پذیرای چیزی کمتر از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو جدید بوده، حالا با ظهور شرکتی مانند وین فست می‌تواند به بستری برای پرش صنعت خودروسازی بومی خود بدل شود. صنعتی که قصد دارد زودتر از چینی‌ها، صادرات خودرو به اروپا و آمریکای شمالی را کلید بزند. این یعنی تجارت، صادرات و رشد درآمد ملی، جلوتر از تاریخ خونین روابط آمریکا و ویتنام برای مدیران صنعتی این کشور اهمیت دارد.

کدخبر: ۲۶۱۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر