کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۰۸۶۲
تاریخ خبر:

داستان باد کردن باتری‌ آیفون ۸ و ۸ پلاس ادامه دارد

بختک باتری امسال به جان اپل افتاده است تا داستان نوت ۷ سامسونگ در مورد آیفون ۸ و ۸ پلاس تکرار شود.

انتشار اخباری از چین مبنی بر باد کردن و ورم کردگی باتری در آیفون های جدید اپل در غرب با اهمیت دنبال نشد تا اینکه سایت reddit موارد جدیدی از این مشکل را نه در آسیا (هنگ کنگ، ژاپن و تایوان) بلکه در غرب (کانادا و آمریکا) منتشر کرد.

حالا اپل که قول داده بود داستان را پیگیری می کند، به جِد دنبال این قضیه افتاده است تا مشکل‌یابی کند. کریس روچستر از نیویورک که تصویر آیفون ۸ پلاس خود را در سایت reddit منتشر کرده می‌گوید تنها یک هفته از عمر گوشی ‌اش (مدل ۲۵۶ گیگی) نمی‌گذرد که با این مشکل روبرو شده است.

تا به حال تعداد آیفون‌های ورم کرده به ۹ گوشی رسیده است که می‌تواند زنگ خطری برای اپل باشد که گوشی دیزاین ۲۰۱۴ خود را در قالب جدید شیشه‌ای با پردازنده بالاتر ودوربین بهتر و البته ۲۰۰ دلار گران‌تر راهی بازار کرده است.

سامسونگ سال گذشته پس از عرضه نوت ۷ دچار مشکل مشابه و البته بزرگتری شد و اینکه هنگام شارژ گوشی‌هایش داغ کرده و آتش می‌گرفتند. با از کار افتادن خط تولید نوت ۷ و تحقیقات وسیع معلوم شد طراحی فیزیکی اشتباه در جاسازی باتری،دستکاری در تایم شارژ سریع و بعضا باتری‌های معیوب ساخته شده در چین، به دلیل بالا بردن سرعت خط تولید، دلایل انفجار نوت ۷ بود که امسال این مشکل را در نوت ۸ رفع کرده است.

حالا سازندگان چینی باتری برای اپل باید پاسخ دهند که چگونه از لحاظ فنی ممکن است باتری ورم کند مگر اینکه تئوری توطئه از نوع چینی (هواوی) را مطرح کنیم که می‌تواند اپل را دست کم در چین به زیر بکشد، مانند همان بلایی که بر سر سامسونگ در چین آمد.

کدخبر: ۱۸۰۸۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hoseinr

    فقط سامسونگ