کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۸۵۱۶
تاریخ خبر:

خودروهایی که عید سال ۹۸ را به چشم نمی‌بینند

تولید خودروهای پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، وانت زامیاد و سمند سری اول به دلیل پاس نکردن استانداردهای لازم تا دی ماه سال‌ آینده متوقف خواهد شد.

توقف تولید این خودروها به خاطر افزایش استانداردهای اجباری خودرو از ۵۲ استاندارد به ۸۳ استاندارد اتفاق می‌افند. چرا که طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ تولید خودروهای سواری که استانداردهای ۸۳ گانه جدید را پاس نکنند متوقف خواهد شد.

در این شرایط روز گذشته یک مقام مسوول زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایسنا خبر داد که ۲۰ مدل خودروی سواری و باری سبک از پنج گروه خودرویی با احتمال توقف خط تولید تا دی ماه سال ۱۳۹۷ مواجه هستند.

به گفته این مقام مسوول؛ برخی خودروها در گروه خانواده "پراید"، "پژو ۴۰۵"، "پرشیا"، "زامیاد" و سری اولیه "سمند" در لیست خودروهایی قرار دارند که در صورت عدم رعایت استانداردهای خودرویی و نرسیدن تعداد استانداردهای آنها به ۸۳ مورد با توقف خط تولید در دی ماه سال ۱۳۹۷ روبه‌رو خواهند شد.

تا به حال گروه خودروسازی سایپا برنامه خود را برای توقف تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده و در این شرایط باید دید گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت زامیاد چه برنامه‌ای برای کنار گذاشتن خودروهای پژو ۴۰۵، پرشیا، سمند سری اول و وانت زامیاد دارند.

دیگر خودروهایی که خطر توقف تولید را بیخ گوش خود احساس می‌کنند همان خودروهای تک ستاره‌ای‌ هستند که اسامی‌شان را زیاد می‌شنویم؛ تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، پژو پارس، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰

براساس تصمیم‌گیری جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال ۱۳۹۷ هیچ خودروی تک‌ستاره‌ای نباید در سبد تولید شرکت‌های خودروساز داخلی وجود داشته باشد و تولید خودروهای تک ستاره باید تا پایان سال جاری متوقف شود.

کدخبر: ۱۷۸۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ahmadsiavashoun

    حرف زیاد زده میشه اما کی هست که عمل کنه

  • moualem

    بعید میدونم

  • mostafanouri1990

    استاندارد بشه خوبه ولی بعد مگه ماخرسوارب شیم

  • mostafanouri1990

    بجز پژو و پراید و پارس مردم کشورماکه بیس ت میلیون نفرش زیر خط فقرهستن خرهم نمیتون ن سوارشن