کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۲۵۸
تاریخ خبر:

خواسته صنف ماءالشعیر از دولت

دبیر انجمن صنفی ماءالشعیر و مالت گفت:«حجم کالای قاچاق زیاد نیست اما در قفسه فروشگاه ‌ها همین کالاهای قاچاق با قیمت‌ های چند برابر قیمت محصولات امروز ما فروخته می ‌شود و متاسفانه مصرف ‌کننده هم این کالاها را خریداری می ‌کند.»

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا کمال ‌علوی، دبیر انجمن صنفی ماءالشعیر و مالت گفت:خوشبختانه امروزه سرمایه‌گذاری ‌های زیادی در بخش تامین نوشیدنی ‌های مالت مورد نیاز صنعت ماءالشعیرسازی انجام شده است. اما اغلب مالت‌ هایی که امروزه در کشور تولید می ‌شود، بیشتر مورد مصرف دامی ‌است و برای صنعت ما مناسب نیست.

او ادامه داد: ما باید به مرحله ‌ای برسیم که صفر تا صد مواد اولیه مورد نیاز صنعت‌مان را از داخل تامین کنیم و با استفاده از جوانان آماده، این بخش تولید را خودمان جوابگو باشیم.

کمال علوی عنوان کرد: از وزرای جدید دولت تدبیر و امید می خواهم که زمینه مناسب و مساعدتری بخصوص برای تولیدکنندگان صنعت ماءالشعیر و مالت فراهم کنند. تولیدکننده می‌تواند چراغ کشور را روشن کند، نه اینکه تنها چراغ صنعت را روشن نگه دارد. امیدوارم دولت و وزرای جدید تا جایی که امکان دارد، اعتبارات و تسهیلاتی به تولیدکننده در این بخش صنعت نوشیدنی ارایه دهند تا در آینده نزدیک ارزآوری قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و سهم بیشتری در چرخیدن اقتصاد کشور ایفا کند.

دبیر انجمن صنفی ماءالشعیر و مالت بیان کرد: در حال حاضر به بازار توجه می کنیم، کالاهای قاچاق را در قفسه فروشگاه ‌ها می‌بینیم. حجم کالای قاچاق زیاد نیست اما در قفسه فروشگاه ‌ها همین کالاهای قاچاق با قیمت‌ های چند برابر قیمت محصولات امروز ما فروخته می ‌شود و متاسفانه مصرف ‌کننده هم این کالاها را خریداری می ‌کند. امیدوارم دولت بتواند با تدابیر مناسب ‌تری جلوی این محصولات قاچاق را بگیرد.

کمال‌ علوی خواستار مشارکت بیشتر انجمن ‌ها به خصوص انجمن صنفی ماءالشعیر و مالت درباره تصمیم‌ گیری‌ های کلان صنعت نوشیدنی کشور شد و گفت: در انجمن ما شرکت ‌ها دو دسته هستند؛ گروهی درگیر بخش دولتی و گروه دیگر، درگیر بخش خصوصی. اگر شرایطی فراهم شود که در همه تصمیم ‌های کلان صنعت نوشیدنی تمامی ‌اعضا در جریان قرار بگیرند و موثر واقع شوند، بخش مهمی‌از مشکلات صنعت ما مرتفع خواهد شد.

او اظهار کرد: این انتقاد از جانب انجمن مطرح است که در تصمیمات درون دولت از نظرات صاحبان فن و انجمن‌های صنعت نوشیدنی استفاده نمی ‌شود. اگر از نظرات این کارشناسان استفاده شود، تصمیم‌های درست‌تر و موثرتری برای صنعت نوشیدنی گرفته خواهد شد.

علوی با اشاره به مالیات و عوارض ۱۵ درصدی نوشیدنی‌ها گفت: بسیاری از شرکت‌ ها توان پرداخت این مالیات را ندارند و می ‌توان پیش ‌بینی کرد که این مالیات چراغ بسیاری از شرکت ‌های تولیدکننده مالت و ماءالشعیر را خاموش خواهد کرد، به این دلیل که ارزش افزوده ۱۵ درصدی رقم بالایی است. از طرف دیگر اصلا از مصرف‌ کننده مطالبه نشده که توسط او پرداخت شود.

دبیر انجمن صنفی ماءالشعیر و مالت بیان کرد: متاسفانه در بسیاری موارد ماءالشعیر را در زمره نوشابه ‌های گازدار قندی قرار داده ‌اند. در حالی که هر کدام از این نوشیدنی ‌ها استانداردهای مجزایی دارند. اما متاسفانه از دید سازمان غذا و دارو یا سازمان ارزش افزوده ماءالشعیر در زمره نوشاب ه‌های قندی گازدار قرار دارد و به همین دلیل از این نوشیدنی عوارض مطالبه می ‌کنند و این موضوع مشکلات بسیاری برای شرکت‌ های تولیدکننده مالت و ماءالشعیر ایجاد کرده است.

کدخبر: ۱۷۷۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • behi_matrix

    طعم ماالشعیر تولیدی داخلی در دو، سه سال گذشته فرق کرده استثنا هم نداره بیشتر اسا نس با شکر هستش، مردم پول میدن که آبجو وا قعی بخورن نه اسانس