کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۴۶۱
تاریخ خبر:

حکم قصاص محمد ثلاث اجرا شد

حکم قصاص محمدرضا ثلاث راننده اتوبوس خیابان پاسداران صبح امروز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری میزان محمد ثلاث که در ناآرامی‌های گلستان هفتم به کشتن سه مامور ناجا متهم شده بود، صبح امروز در زندان اعدام شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران هم در این باره می‌نویسد: ثلاث باباجانی در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است. با انجام تحقیقات در دادسرای ویژه جنایی تهران و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه‌ی نهم دادگاه کیفری یک تهران ارجاع و متهم به همراه وکیل تعیینی خود در جلسه دادگاه حضور یافت.

دادگاه طی دادنامه‌ی مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهی محکوم‌علیه طی دادنامه‌ی مورخ ۱۳۹۷/۲/۳ صادره از شعبه‌ی ۳۹ دیوان عالی کشور مردود شناخته شد.

متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۸ اجرا گردید.

کدخبر: ۲۱۵۴۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedali

    توی تمام کشورها وقتی فردی فقط به مامورین امنیتی توهین کنه به اشد مجازات محکوم می شه ولی متاسفانه در ایران حتی ضرب و جرح مامور هم انچنان مجازات سختی ندارد !!!

  • mahab

    یک لحظه عصبانیت یک عمر بر فنا رفته و چها ر خانواده داغدار بجا مانده.

  • 1.arashk

    اونایی که از این خبر عصبانین برن به جهنم .

  • armanazmoodeh

    درسته دراویش یا هر فرقه یا حزب دیگه ای ح ق تجمع یا اعتراض دارند ولی حق کشتن شخص د یگه ای رو خیر. البته به نظرم نیرو انتظام ی و بسیج هم باید یه مقداری بیشتر تعامل و صبر نشون میدادن تا این اتفاق تلخ نیفته.