کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۰۵۸۶
تاریخ خبر:

حماسه سیستان؛ مشارکت ۷۵ درصدی و راهیابی ۴۱۵زن به شوراها

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات می‌گوید: حدود یک‌ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد یک‌میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰۳ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که چیزی معادل ۷۵٫۴۱ درصد از جمعیت واجدان شرایط را در بر می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۸۷۵ هزار و ۳۹۸ نفر معادل ۷۳٫۲ درصد از مجموع شرکت کنندگان در انتخابات استان به آقای روحانی و ۳۱۳ هزار و ۹۸۵ نفر معادل ۲۶٫۱۹ درصد از مردم استان نیز به آقای رئیسی رأی دادند.

وی ادامه داد: این میزان مشارکت در استان بسیار حائز اهمیت است و این مشارکت در یک استان مرزی با ترکیب جمعیتی خاص نشان‌دهنده دلدادگی و عشق مردم به نظام و بهترین ضامن برای امنیت پایدار است.

هاشمی اضافه کرد: مردم استان ما از دیگر استان‌های مرزی کشور در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند و در پاسخ به این مشارکت گسترده می‌طلبد با تمام توان به این مردم خدمت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت حداکثری روستاییان در سطح استان سیستان و بلوچستان ثابت کرد که فاصله ای بین اقشار روستایی با دیگر نقاط کشور وجود ندارد و همگان در تعیین سرنوشت این کشور مشارکت خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راهیابی ۴۱۵ بانوی استان به پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و مقایسه آن با دوره قبلی، نشان از تقویت نگاه به این قشر در دولت تدبیر و امید دارد.

هاشمی تصریح کرد: ۱۸۵ نفر از بانوان استان موفق به عضویت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند که با توجه ویژه دولت به تقویت سطح حضور این قشر در اجتماع بدور از تعصبات و تبعیض بعد از گذشت چهار سال شاهد افزایش چشمگیر این آمار هستیم.

وی افزود: بالاترین میزان بانوان راه یافته به شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان به خاش با ۱۳۱ نفر اختصاص دارد.

کدخبر: ۱۶۰۵۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • soliman

    خوشحالم بابت اینکه سیستان جز ایران وامید وارم دولت ونظام به وضع مردم درکل مناطق م حروم رسیدگی کن .?

  • ali.tehran

    این همون سیستان و بلوچستانیه که دشمنای ا یران میخوان از پیکر وطنش جداکنن،دمتون گر م دلاورا، نشون دادین کی هستین و چی هستین ،، همینطور آذربایجان و کردستان و خوزستان ، نشون دادین که ایرانی با غیرتین، قبلشم کسی توش شک نداشت جز دشمنانمون که روسیاهش ون کردین خداقوت??

  • behzad.darabi

    bale ma sistanim ke rizgardha koremon ka rd va hata az kamtarin emkanat mahromim age harjate Iran gardo khaki biad ghogha mikonin AMA Inja badhaye 120roze ba 90 kilometr sorat va did kamtar az 20 metr nafasono boride pas ma key dide mishim

  • behzad.darabi

    ma ham irani hastim.emkanat nadarim hata yek karkhobe to sistan nist vase eshteg hal hanozam gazemon ba kapsole va Ab sho r darim ma ham irani hastim va eftekhar mikonom be vatanemon jonemonam midim pas khaheshan maroham bebinid