کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۹۳۳۷
تاریخ خبر:

حداقل دستمزد کارگران ۲۲ درصد کمتر از تورم است

معاون دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که حداقل دستمزد کارگران ۲۲ درصد کمتر از تورم است، گفت: ما برای حقوق کار می کنیم ولی زیرخط فقر مطلق هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین صادقی، عصر چهارشنبه، در همایش تأسیس حزب اسلامی کار شاخه گلستان، با بیان این که جامعه کار و کارگری در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد، گفت: ما از یک اقتصاد تولید محور فاصله گرفته و به اقتصاد معیشتی روی آورده‌ایم.

وی ضمن اشاره به این که کارگران، تاکنون ۵۷ درصد عقب‌ماندگی حداقل دستمزد نسبت به تورم را تحمل کرده‌اند، ادامه داد: مکانیزم مزد باید به‌گونه‌ای باشد که لااقل ۲۳ درصد از این ۵۷ درصد را به کارگران بدهند.

وی اظهار کرد: این عقب‌ماندگی به این معناست که دستمزد کارگران تنها ۴۳ درصد از هزینه‌های زندگی آنان را تأمین می‌کند.

صادقی که معتقد است اگر این اختلاف برطرف نشود جامعه کارگری را فقیرتر می کند، ادامه داد: در غیر این صورت این گپ بزرگ بیشتر شده و جامعه کارگری فقیرتر می‌شود.

وی بیان کرد: دولتی را در مقابل داریم که بودجه سال ۹۵ آن تنها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۷ هزار میلیارد تومان یارانه، ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق خانواده دولت و ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند و باید ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت قبل را نیز پرداخت کند.

صادقی به نزدیکی انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما این بود که اصلاح‌طلبان مانند برخی مقاطع یا مانند اصولگرایان پس از انتخابات گذشته دچار خودشیفتگی نشوند، اگر مشی اصلاح‌طلبی را بر مبنای آنچه ما از اصلاح‌طلبی می‌دانیم دنبال کنیم به موفقیت می‌رسیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مشی اصلاح‌طلبی، گذشت، ایثار و دادن حق به اصلح و مشق آن نیز گفتگو است. این مشی اگر ملاک قرار گیرد موفق می‌شویم اما اگر هرکدام از ما به دنبال سهم خواهی باشیم همان خودشیفتگی می‌شود و ما را از پیروزی بازمی‌دارد.

کدخبر: ۶۹۳۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • behzadmohammadi.

    بی ارزشترین قشر,در ایران قشر کارگریه,با کم شدن جمعیت کشور ورفتن خانواده‌ها به سو ی تک فرزندی وکمبود نیروی کار,دعاهای کارگ رانی که حقشون تو جیب کارفرمایانِ روز به روز پولدارتر میره مستجاب خواهد شد.

  • reza23

    انشاله.هرچی صاحب کار نامرد خدا ….کنه

  • reza23

    هههههه.ما که اصلا کار نداریم که پایین با شه یا بالا

  • prance

    با حقوق 4 سال پیش می شد 5 تا سکه خرید یا 1000 دلار … با حقوق امسال یک سکه و نیم و 500 دلار