کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۰۱۲۶
تاریخ خبر:

حداقل بگویید خدا را شکر

هفت صبح - مصطفی مسجدی |‌قبول، شایدحالمان چندان خوب نباشد. پراستفاده‌ترین پیام‌رسان کشور فیلتر شده و حالا چندگانه مسئولیت و پاسخگویی بین مسئولان راه افتاده است آن هم در حالی که حدود یک هفته مانده به موعدی که ظاهرا قرار است در آن برجام یعنی سند حل و فصل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشور با خطر روبه‌رو شود.
در این شرایط است که دلار به سادگی مرز ۶ هزار تومان و سکه دو میلیون تومان را رد می‌کند. وسط این همه اتفاق بد البته، یک چیز دارد حالمان را خوب می‌کند. هوای تقریبا تمام ابری این روزها.
اینکه می‌شود شب‌ها به سبک قدیم، پنجره را باز کرد تا نسیم بهاری کاری کند که هزار کولرگازی نمی‌توانند. اینکه هر روز صبح رادیو می‌گوید که هوای تهران پاک است و از شهرهای دیگر هم صدایی مبنی بر آلودگی نمی‌آید. حالمان خوب است چون در خشک‌ترین سال این پنجاه سال اخیر به قول مسئولان، یکی از زیباترین بهارهای‌مان را تجربه می‌کنیم. بهاری که هر چند یک روز یک بار، بارانی آمده و ما را امیدوارتر کرده به اینکه چیزی که ما را نکشد؛ قوی‌تر خواهد کرد.
اما باز هم بیایید قبول کنید که گیر افتاده‌ایم. گیر مسئولانی که نمی‌دانیم چرا شجاعت‌شان کم شده است. مسئولانی که انگار از همه چیز می‌ترسند. از سیل همانقدر می‌ترسند که از باران نیامدن و خشکسالی. از مسئولانی که هر روز برایمان آیه یاس می‌خوانند و حواسشان هست که خدای نکرده این باران نکند ما را کمی امیدوارتر کند.
از مسئولانی که انگار می‌ترسند ما کمی خوشحال‌تر باشیم. آقایان! بس کنید لطفا!
اگر وضعیت فعلی محصول اختلاف شماست و البته دندان تیز طمع خارجی برای این سرزمین؛ بگذارید ما در این بهار زیبا کمی قدم بزنیم زیر باران و یک موسیقی خوب گوش کنیم. به تقاص روزهای متوالی که ما را موعظه کردید بیایید ما هم به شما پندی بدهیم؛این بار که باران آمد شما هم بیایید توی حیاط اداره یا بالکن آن طبقه آخر ساختمان‌ها و دست کم در خلوت خودتان خدا را شکر کنید. برجام و تلگرام نداریم؛ دلار بالای شش هزار تومان است و سکه دو میلیون تومان ولی باران هم می‌آید.
شاید خیلی هم‌وزن نباشند. شاید وزن ناامیدی بالا باشد ولی بگذارید توی حال خودمان باشیم و از باران لذت ببریم.

کدخبر: ۲۱۰۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تازه یاد ناشکری افتاده!!

  • hamedali

    خدا روشکر ولی ما توی خوزستان در طول هفته شاید یکروز یا دو روز هوای پاک داریم و ب قیه هفته همراه با زیرگرد اگر بارانی بیاد بیشتر شبیه گل بارونه تا صاف کننده هوا

  • kesmaeili

    خیلی قشنگه

  • kavirzadboom

    واسه یه خدارو شکر کردن که اینهمه صغری کب ری نمی چینن،