کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۸۹۴
تاریخ خبر:

حبس ابد برای ۳۲۰ تن از عوامل کودتای نافرجام ترکیه

۳۲۰ نفر از متهمان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه به حبس ابد محکوم شدند.

این افراد به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ و عضویت در گروه گولن محاکمه و به تحمل جزای حبس ابد محکوم شده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از ناکامی کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه، دادستان کل جمهوریت ترکیه بلافاصله تحقیقات از افرادی را که در همکاری، ساماندهی و اجرای کودتا مشارکت داشتند، آغاز کرد که در این راستا افراد بسیاری به اتهام عضویت در گروه گولن و مشارکت در کودتا توسط پلیس امنیت دستگیر و بازجویی شدند.

پس از اتمام تحقیقات و بازجویی، محاکمه متهمان شروع شد که در میان آنها شمار زیادی از ژنرال های عالیرتبه سابق ارتش ترکیه، کارمندان وزارتخانه ها، سربازان نیروهای مسلح، افسران پلیس امنیت، استادان دانشگاه، حقوقدان و مقامات ارشد شهرها حضور داشتند.

آناتولی افزود: مراجع قضایی ترکیه در شهرهای مختلف پس از بررسی پرونده متهمان و برگزاری جلسات دادگاه تاکنون ۳۲۰ نفر از متهمان را به حبس ابد محکوم کرده اند که ۱۴۷ نفر از این افراد باید دوران حبس خود را در سلول انفرادی بگذرانند.
آناتولی نوشت: در میان محکومان حبس ابد می توان از مقامات مشهوری از جمله فرمانده سابق ژاندارمری ارزینجان، رییس سابق واحد اطلاعات پلیس امنیت ارزروم، معاون سابق فرماندهی کماندوهای دنیزلی، فرمانده سابق گارد ساحلی آمارسا، معاون سابق پلیس امنیت باشاک شهیر و فرمانده تیپ ۱۸ پیاده نظام ارتش نام برد.

کدخبر: ۱۹۶۸۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر