کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۱۱۴۴
تاریخ خبر:

جیلی و رونمایی از یک پلتفرم جهانی

هفت صبح| جیلی خودروساز چینی که صاحب شرکت‌های ولوو و لینک اند کو هم هست، پلت فرم جدیدی را برای محصولات آینده این گروه خودروسازی معرفی کرد. جیلی می‌گوید که برای توسعه این پلت فرم، ۴ ماه زمان صرف کرده است و از کارشناسان ساخت پلت فرم‌های مدولار از ۲۰ کشور جهان، در جریان این پروژه مشورت گرفته است. بیشتر کار‌های ساخت این پلت فرم در مرکز تحقیق و توسعه این برند در هانگ ژو بی به انجام رسیده است.

کمپانی می‌گوید که این پلت فرم در انواع خودرو‌ها از سدان تا کراس اوور قابل استفاده خواهد بود. این پلتفرم جدید همچنین می‌تواند با فرآیند مهندسی دقیق، با پیشرانه‌های ۱٫۰ و ۱٫۵ لیتری دیزل و ۱٫۴ لیتری توربوشارژ بنزینی هماهنگ شود. علاوه بر پیشرانه‌های سوختی، موتور‌های هیبرید و نیمه هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز می‌توان بدون دردسر بر روی این پلت فرم سوار کرد. پلتفرم BMA را می‌توان برای ساخت اتومبیل‌هایی با ویل بیس (فاصله محوری) بین ۲۵۵۰ تا ۲۷۰۰ میلی متر به کار بست. در حالی که عرض خودروی مورد نظر باید از ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر باشد.

این پلت فرم در آغاز می‌تواند با سیستم خود‌ران سطح ۲ هماهنگ شود و در آینده از سطح ۳ نیز پشتیبانی خواهد کرد. خودرو‌های طراحی شده بر روی این پلت فرم می‌توانند ۵ ستاره ایمنی اروپا را به راحتی دریافت کنند که این سطح ایمنی به دلیل استفاده از ۷۰ درصد استیل مقاومت بالا در بدنه و ۲۰ درصد استیل داغ شده، به دست آمده است.

کدخبر: ۲۲۱۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر