کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۳۵۳۲
تاریخ خبر:

جنین از رحم مادر شروع به تشخیص چهره‌ها می‌کند

محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که نوزادان، تشخیص چهره را از زمانی که هنوز در رحم مادر هستند، می‌آموزند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، در این پژوهش محققان دریافتند زمانی که نور به دیواره رحم مادر می‌تابد، اگر آن نور شبیه به صورت انسان باشد، جنین به آن واکنش نشان می‌دهد.

آنها با استفاده از سونوگرافی ۴ بعدی مشاهده کردند که جنین صورت خود را به سمت نور می‌چرخاند، به شرط اینکه این نور شبیه به صورت انسان باشد.

پروفسور "وینسنت رید Vincent Reid "، روانشناس در دانشگاه لنکستر "Lancaster University " که سرپرستی این پژوهش را بر عهده دارد، اظهار کرد: این یافته‌ها بینش‌های جدیدی را از نحوه رشد و توسعه سیستم‌های بصری نوزادان ارائه می‌دهد.

وی افزود: ما در این پژوهش دریافتیم که نوزادان به چهره‌ها بیشتر از هر محرک دیگری توجه می‌کنند. ما در این پژوهش نشان داده‌ایم که جنین توانایی تمایز بین اشکال مختلف را داشته و تمایل به دنبال کردن اشکالی دارد که به حالت صورت انسان شباهت دارند.

نوزادان از قدرت بینایی بسیار ضعیفی برخوردار هستند و بنابراین جنین نیز دارای توانایی مشابه برای تمرکز بوده و همه چیز را تار می‌بیند.

محققان در این پژوهش نقاطی از نور را که به شکل چشم‌ها و دهان انسان بود، به دیواره رحم مادری که در هفته ۳۴ بارداری بود، تاباندند و مشاهده کردند که جنین به آن واکنش نشان می‌دهد.

از این پژوهش می‌توان به دونتیجه رسید؛ یکی اینکه نور می‌تواند به رشد قوه بینایی جنین کمک کند و از طرفی اینکه قرارگیری مادر در معرض تابش‌های شدید می‌تواند به چشم‌های جنین آسیب برساند.

به همین منظور محققان برای انجام پژوهش خود از نورهای بسیار ضعیف استفاده کردند.

کدخبر: ۱۶۳۵۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehrdad22

    سبحان الله