کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۳۷۸
تاریخ خبر:

جنجال سفر خارجی آیت‌‌الله

علی خرم استاد دانشگاه و کارشناس مسایل حقوق بین الملل شکایت سیاستمدار آلمانی از آیت‌الله شاهرودی را مبتنی بر کلیات خواند.

علی خرم استاد دانشگاه درباره شکایت فولکر بک، سیاستمدار آلمانی و اقلیت کردهای آلمان از آیت الله هاشمی شاهرودی به دادستانی شهر هانوفر و دادستان کل آلمان در شهر کارلسروهه گفت: اگر دادگاه‌های کشورهای خارجی خود را برای رسیدگی به مسایل مربوط به حقوق بین الملل دارای صلاحیت بدانند و قبلا رسما اعلام نموده باشند، از نظر حقوقی قادر خواهند بود که به این نوع پرونده ها ورود و قضاوت کنند. حتی اگر لازم باشد می توانند حکم صادر کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما اگر شکایت طرح شده علیه آیت الله شاهرودی در دادگاه مورد بررسی قرار می‌گرفت، نتیجه چه بود؟ گفت:آنطور که من پیگیری کردم رهبر حزب سبزهای آلمان این شکایت را بر مبنای موضوعات کلی طرح کرده بود. مثلا گفته بود که در دوره ایشان جرایمی صورت گرفته است. این کفایت نمی‌کند و باید بگویند که دقیقا چه جرمی بوده و آیا از نوع جرایمی است که دادگاه های بین الملی می ‌توانند فوری عمل کنند یا خیر. ایشان در این باره ادله ای ارائه نکرده بود. من نمی‌دانم که دلائل شکایت را به دادگاه ارائه کرد یا نه اما آنچه در مصاحبه‌ها گفت بود خیلی کلی و نسبت به ایشان غیر دقیق بود. یعنی از آن دسته شکایت ‌هایی نبود که ظرف چند روز به نتیجه برسد.

کدخبر: ۱۹۶۳۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.b58

    چرا همه ی دنیا با ما بدن ?واقعا چرا?