کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۰۹۷۹
تاریخ خبر:

جنجال خبری امیر سابق قطر ادامه دارد؛ انتشار فایل صوتی این بار علیه عربستان

منابع خبری اعلام کردند شبکه تلویزیونی سعودی العربیه یک فایل صوتی را از امیر پیشین قطر منتشر کرده است که وی در آن عربستان سعودی را به فساد متهم کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع چاپ مصر ،شبکه العربیه یک فایل صوتی از اظهارات حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر در دیدار با معمر قذافی رهبر سابق لیبی منتشر کرد.

امیر سابق قطر در این فایل با انتقاد از عربستان سعودی نظام حاکم در این کشور را به فساد متهم کرده و گفته بود: «از نظر ما (نظام سعودی) یک نظام فاسد است و این نظام باعث خوار و ذلیل شدن مکه و مدینه شده است، به خدا سوگند اینها را نه به این علت که آنها با قذافی اختلاف دارند یا اینکه برخی از آنها ما را تحقیر کرده اند می گویم بلکه تاریخ عرب را ببینید آنها همیشه از پشت خنجر می زنند.» اظهارات جنجالی تمیم بن حمد امیر قطر نیز انتقاد گسترده وبلاگ نویسان کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) را به دنبال داشته است. وی در این اظهارات به طور علنی روابط قوی خود با اسرائیل را آشکار و در عین حال تأکید کرد جنبش حماس نماینده قانونی فلسطینیان است.

امیر قطر همچنین به وجود تنش در روابط با دولت ترامپ اعتراف کرده است. پویش «اظهارات تمیم» با بیش از ۳۸ هزار توییت در عربستان سعودی در صدر قرار گرفته است و کاربران با انتقاد از اظهارات امیر قطر و رفتارهای پیچیده وی از سیاست های او و اظهاراتش که گفته بود ایران جایگاه مهم در منطقه و جهان اسلام دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت انتقاد کردند.

وی همچنین گفته است کشورش همزمان با ایالات متحده آمریکا و ایران روابط قوی دارد. کاربران معتقدند امیر قطر مرزهای جنون را هم رد کرده است و برای ایجاد فتنه در منطقه تلاش می کند، در مصر نیز کاربران با بیش از ۲۶ هزار توییت از تمیم بن حمد انتقاد کردند. گفتنی است خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد این خبرگزاری هک شده است و درخواست کرد از خبرهای مربوط به سخنان امیر قطر که پس از هک شدن قرار داده شده است استفاده نکنند.

کدخبر: ۱۶۰۹۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammadgolestani

    داداچ داری اشتباه گند میزنی?

  • mohsenbayat

    هک یا غیر هک باید به واکنش اعراب دقت کرد ، از ما متنفرن خوشبختانه