کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۳۴۹
تاریخ خبر:

جزییات سومین دادگاه سعید مرتضوی

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران، در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران، برگزار شد.

ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه سومین جلسه رسیدگی به پرونده سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران (سعید مرتضوی) در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضوی در مورد جزئیات دادگاه امروز، به خبرنگاران گفت: موضوع مدرک تحصیلی من که غیرمرتبط با ریاست تامین اجتماعی بود و همچنین ابلاغ سرپرستی از سوی قاضی مورد پرسش قرار گرفتم، چرا که شاکیان همچنان بر شکایت قبلی خود اصرار دارند و من توضیحات کافی را ارائه کردم و گفتم که ابلاغ سرپرستی نیاز به شرایط مدیرعاملی ندارد و دادگاه هم از تامین اجتماعی و وزارت رفاه استعلام خواسته است. این در حالی است که بنده هیچ حقوقی هم دریافت نکرده‌ام.

دادستان سابق تهران در مورد پرونده کهریزک نیز گفت: به اتهام معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع از سوی آقایان روح‌الامینی و کامرانی شکایت شده که البته دیوان عالی کشور این را نپذیرفته و به شعبه هم‌ عرض رفته و من هم در این مورد دفاع کرده‌ام. در موضوع معاونت در قتل هم باید بگویم این موضوع پنج بار رسیدگی شد و حتی دیوان عالی هم حکم برائت داده، اما دوباره این شکایت مطرح شده است.

وی اعلام کرد: احتمالا تا سه جلسه دیگر دادگاه طول بکشد، اما اینکه هر دو پرونده در یک دادگاه رسیدگی می‌شود، خلاف است و جلسه بعد هم دوشنبه هفته آینده انجام می‌شود.

مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اظهارات مرتضوی، گفت: روند کلی دادگاه مطلوب است و جلسات کمی طول کشیده است، چرا که متهم خارج از موضوع صحبت می‌کند و اگر بخواهد این‌طور پیش‌ برود، دادگاه یک سال طول خواهد کشید.

نظری گفت: موضوع بسیار واضح است چرا که ما در مورد انتصاب آقای مرتضوی به عنوان سرپرست یا رئیس سازمان، رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را داریم. اما ایشان با رای هیئت وزیران، قانون را دور زده و صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تغییر نام داده است. در حالی که هیئت وزیران نمی‌تواند قانون را عوض کند. بر اساس قانون، فردی که رئیس سازمان تامین اجتماعی می‌شود باید کارشناس ارشد حسابداری، بیمه، انفورماتیک یا پزشک باشد اما ایشان حقوق خوانده است و دفاع آقای مرتضوی این است که می‌گوید من سرپرست بوده‌ام و سرپرست جدید هم ادبیات خوانده است؛ در حالی که سرپرست جدید عضو هیئت مدیره است و سابقه دارد.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: شکایت ما بسیار مفصل است و تنها به این مورد ختم نمی‌شود، چرا که ماجرای بابک زنجانی، چک‌های میلیاردی، مزایده بدون تشریفات و موارد دیگر را در پرونده داریم، اما فعلا قاضی تشخیص داده این مورد زودتر رسیدگی شود که در مورد پرونده فوق، تحصیل مال نامشروع مهم‌ترین اتهام است که قطعا جریمه و زندانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه آینده این دادگاه هفته آینده (دوشنبه) برگزار خواهد شد.

کدخبر: ۲۹۳۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر