کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۷۸۳
تاریخ خبر:

جزییات برگزاری تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش ایران و چین

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به ارائه جزییات برگزاری تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چین، پرداخت.

امیر دریادار حسین آزاد افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین که ظهر روز پنج‌شنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفته است، امروز به تمرین مشترک خود در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران پرداخت.

وی اضافه کرد: این تمرین مشترک در محدوده شرقی تنگه هرمز تا دریای عمان برگزار می‌شود و در آن، دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند .

امیر آزاد با اشاره به اینکه ناوشکن البرز، ناوشکن الوند و یک فروند بالگرد ضد زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این تمرین مشترک حضور دارند، اضافه کرد: در این تمرین مشترک ۷۰۰ نفر از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۷۰۰ نفر از نیروی دریایی چین حضور دارند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: این تمرین مشترک جهت عملیات حمل و انتقال نیروها، نشست و برخاست بالگردها از ناوها، صورت بندی یگان های شناور، مانور افسر نگهبان، تبادل عمودی بین نیروها، تبادل اطلاعات بین اتاق های عملیات و مخابرات، انجام عملیات های مختلف ضد زیردریایی، ضد واحدهای پروازی و ضد واحدهای سطحی و مخابراه با چراغ و پرچم از جمله عملیات هایی است که در این تمرین اجرا می‌شود.

ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن Chang Chung ، ناو پشتیبانی Chao Hu ، ناو رزمی Jin Zhou به همراه یک بالگرد به‌منظور تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور و ارتقای تعاملات دریایی نیروهای دریایی دو کشور هم‌اکنون در بندرعباس به سر می‌برد و در این تمرین مشترک حضور دارند.

کدخبر: ۱۶۴۷۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • musioali

    عجب چین با امریکا رزمایش انجام میده با ا یران نیز هم