کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۴۰۱
تاریخ خبر:

جزئیات و تصاویر حمله به خودرو علی مطهری در شیراز

علی مطهری ساعت ۱۶ روز گذشته - دوشنبه ۱۸ اسفند - وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

به گزارش جماران، این نماینده مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شیراز از فرودگاه به سمت دانشگاه شیراز حرکت کرد که پس از جلوگیری افراد موتورسوار و شکسته شدن شیشه های ماشین حامل او، به کلانتری منتقل شد. مطهری سپس به فرودگاه بازگردانده شد تا به تهران بازگردد.

دکتر مطهری که به دعوت انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت اما موتورسواران هم همچنان در بیرون کلانتری حضور داشتند

بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از این افراد که موتورهای سنگین نیز در میان آنها دیده می شدند، ماسک بر صورت داشتند و در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور ماشین حامل مطهری حلقه زدند، جلوی حرکت آن را گرفتند و شیشه ی آن را شکستند.

مطهری از حدود ساعت ۴ بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت ۷:۳۰ شب برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با فشارهای بسیار و لغو شدن برنامه ی دانشجویی، تحت الحفظ به فرودگاه منتقل می شود تا ساعت ۹ شب به تهران بازگردد. این در حالی بود که وی تاکید داشته برای سخنرانی و به دعوت دانشگاه به شیراز آمده است و باید مقدمات برگزاری جلسه فراهم شود اما مسوولان استانی و شهرستانی شیراز سعی داشتند او را متقاعد به برگشت به تهران کنند.

برنامه ی دانشجویی «اسلام و آزادی» که از سوی دانشگاه مجوز برگزاری داشته، قرار بود ساعت ۱۸:۳۰ در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شود.

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۱۹۴۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر