کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۹۲۲۳
تاریخ خبر:

جزئیات تازه از مراسم تحلیف

ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آخرین جزییات مراسم تحلیف رییس جمهوری و رای اعتماد به وزیران دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

اکبر رنجبرزاده اظهارکرد: بر طبق اعلام مجلس، مراسم تحلیف رییس جمهوری شنبه ۱۴ مرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می شود که در این مراسم نخست حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب پیام حضرت آیت الله خامنه ای را قرائت می کند و سپس رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری سخنرانی می کنند.

وی افزود: در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند و تاکنون ۱۱ دوره مراسم تحلیف روسای جمهوری منتخب برگزار شده است، آخرین مراسم تحلیف، چهار سال قبل در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ برگزار شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در مورد حضور میهمانان خارجی و داخلی در این مراسم گفت: سران سه قوه و مسوولان لشگری و کشوری در این مراسم حضور خواهند داشت، همچنین از میهمانان خارجی از جمله روسای مجالس و مسوولان برخی کشورها برای این مراسم دعوت شده است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: البته هنوز حضور میهمانان دعوت شده نهایی نشده است، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در تلاش هستند ضمن هماهنگی لازم، این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

وی تاکید کرد: هماهنگی دعوت میهمانان خارجی در ایران ازسوی وزارت امور خارجه انجام می شود و لیست نهایی افراد و این که چه کسانی در این مراسم حضور می یابند توسط این وزارتخانه نهایی می شود.

*روند برگزاری جلسات رای اعتماد به وزرا در مجلس

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری بعد از مراسم تحلیف، دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌هایشان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: دکتر روحانی در سال ۹۲ در روز مراسم تحلیف اسامی وزرای پیشنهادی را در اختیار مجلس گذاشت و مجلس بلافاصله وارد بررسی شد.

عضو هیات رییسه مجلس همچنین گفت: پس از معرفی وزرا توسط رییس جمهوری به مجلس، سوابق و برنامه های آنان برای نمایندگان تکثیر و در مدت یک هفته تا ۱۰ روز این سوابق در کمیسیون های تخصصی بررسی و در نهایت پس از این زمان جلسه رای اعتماد برگزار می شود.

کدخبر: ۱۶۹۲۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر