کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۷۴۳۰
تاریخ خبر:

جزئیات قرارداد ۸۰۰ میلیون یورویی ایران خودرو با پژو فرانسه/مشخصات کامل خودروها

خبرگزاری رویترز جزئیاتی از قرارداد ۸۰۰ میلیون یورویی ایران خودرو با پژو فرانسه را اعلام کرد. بر این اساس ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ و تولید سه خودروی جدید پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از اواسط سال ۲۰۱۷ در این قرارداد پیش بینی شده است. شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» امروز پنجشنبه از تأسیس یک شرکت مشترک با شرکت ایران خودرو برای ساماندهی تولید کنونی خودروهایش در ایران و آماده سازی تولید محلی خودروهای جدید خبر داد. این توافقنامه که بازگشت شرکت پژو را به ایران پس از ۱۸ ماه مذاکرات دشوار اعلام می کند، در جریان سفر رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پاریس، در مقر فدراسیون شرکت‌های فرانسوی موسوم به «مدف» Medef به امضای کارلوس تاواره Carlos Tavares رئیس هیأت مدیره شرکت پژو و رئیس شرکت ایران خودرو رسید.

شرکت خودروسازی فرانسوی « پژو سیتروئن» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امضای این توافقنامه راهبردی فصل دوره تحریم‌های بین المللی را می بندد و به ویژه به پژو سیتروئن و ایران خودرو امکان می دهد صفحه جدیدی را در تاریخ خود بنویسند». در این توافقنامه ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خارج از قرارداد با ایران خودرو در این کشور ادامه یافت، پیش‌بینی شده است. شرکت تازه‌ تأسیس با سرمایه‌گذاری تا ۴۰۰ میلیون یورو که به طور مساوی از سوی دو طرف تامین می شود ، کارخانه‌ای نزدیک تهران را برای تولید مدل‌های جدید پژو یعنی پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از اواسط سال ۲۰۱۷ نوسازی خواهد کرد. « پژو سیتروئن» بدین ترتیب نخستین شرکت خودروسازی است که پس از لغو تحریم‌های بین المللی با ایران قرارداد امضا می کند.

مشخصات خودروهایی که وارد ایران خواهند شد:

پژو ۳۰۱: این خودرو در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل پاریس رونمایی و از سپتامبر همان سال به بازار عرضه شد. پژو ۳۰۱ را می توان یک خودروی اقتصادی و در رده خودروی تندر ۹۰ دانست که البته ظاهر بهتری نسبت به آن دارد. این خودرو محصول مشترک شرکت چینی دانگ فنگ و پژو فرانسه است. فضای داخلی پژو ۳۰۱ درست و کامل است. از جنبه دیگر، به‌واسطه طراحی ساده آن احساس یأس و فریب‌خوردگی نخواهید کرد. طراحی داخل کابین آن کاملاً عادی و نرمال است ولی درعین حال به اندازه کافی راحت نیز هست.

مشخصات کامل این خودرو
حجم موتور: ۱۵۸۷ سی‌سی
توان: ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
شتاب از صفر تا صد کیلومتر: ۹٫۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر
مصرف ترکیبی: ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
گیربکس: ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک
استاندارد سوخت: یورو ۵
پژو ۲۰۸: یک خودروی سوپرمینی ساخته شده توسط شرکت پژو است. اولین ۲۰۸ در سال ۲۰۱۲ شده است. این خودرو بر اساس طرح بهبود یافته خودروی پژو ۲۰۷ ساخته شده است. اصلاح این طرح، باعث شده است که این خودرو حدود ۲۸۵ لیتر فضای بیشتری نسبت به پژو ۲۰۷ داشته باشد، فضای نشستن و جای پا نیز بهبود یافته است. پژو ۲۰۸ خودرویی است که می‌تواند جانی تازه به خودروهای داخلی ببخشند اما این مهم منوط به آن است که این خودرو با قیمتی معقول عرضه شود و با تیراژی بالا و به‌عنوان خودرویی عادی و مردمی در مدار تولید قرار گیرد و نه به‌عنوان محصولی لوکس و با تیراژی اندک و بهایی گران. پژو ۲۰۸ از این قابلیت برخوردار است که موفقیت و کامیابی ۲۰۶ را مجدداً در ایران تکرار نماید و به‌عنوان محصولی جوان‌پسند و یا شاید هم عامه‌پسند بازار داخلی را از ورود هاچ بک‌های مشابه وارداتی بی‌نیاز کند. پژو ۲۰۸ از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه توان و گشتاور مناسبی را از خود ارائه داده و ارقام مربوط آن نیز به ترتیب معادل ۱۲۰ اسب‌بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر است.
مشخصات کامل این خودرو
حجم موتور:۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۲۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۹٫۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک،۵ سرعته دستی
پژو ۲۰۰۸: یک خودروی شاسی بلند است که حدود ۳سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. این کراس اوور فرانسوی در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار معرفی شد و جانشین پژو ۲۰۷ SW محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱٫۶ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. یروی حاصل از این پیشرانه به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌گردد. شتاب اعلام شده برای این خودرو، از صفر تا صد معادل ۱۱٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.
مشخصات کامل این خودرو
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۱٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۷٫۴ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

توضیحات

پژو 301

توضیحات

پژو 301

توضیحات

پژو 301

توضیحات

پژو 301

توضیحات

پژو 208

توضیحات

پژو 208

توضیحات

پژو 208

توضیحات

پژو 2008

توضیحات

پژو 2008

توضیحات

پژو 2008

کدخبر: ۷۷۴۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammadh

    پس پراید چی میشه اینجا

  • arash3288

    با تشکر . تماشا میکنیم و لذت میبریم !!

  • vahidz

    حتی نتونستن با خودرو سازای ژاپنی قرارداد ببندن ، پژو ماشین پر استهلاکی هست ، ولی 206 با قیمت 36 میفروشن. و 207 پلاس رو ه م 48 بعد 208 رو به جای جایگزینی میکننش ی ه محصول جدید با قیمت 55 میفروشن ، پس واس ه مردم این نوع قرارداد ها ارزشی نداره