کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ خبر:

جان کری: ایران دراجرای برجام جدی است

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ایران تمام گام های لازم ذکر شده در برجام ازجمله اقداماتی شامل ایجاد تغییراتی مهم در رآکتور اراک، کاهش اساسی توانایی غنی سازی اورانیوم وهمچنین ذخایر اورانیوم غنی شده را قبول کرده است، گفت که به نظر او ایران دراجرای برجام جدی است.

جان کری وزیرامور خارجه آمریکا طی سخنانی دروزارت انرژی این کشور که از تلاش ها و همکاری های مسئولین وکارکنان این وزارت خانه در جریان مذاکرات هسته ای قدردانی کرد و نقش ارنی مونز وزیر انرژی آمریکا را در حصول این توافقنامه غیر قابل انکار توصیف کرد.

وی درادامه بااشاره به اینکه سه روز پیش با گذشت ۹۰ روز ازآغاز بررسی های کنگره آمریکا برجام رسما وارد مرحله اجرایی شده است.

وی به نامه تایید برجام از سوی رهبری به رئیس جمهوری ایران اشاره کرد واین تایید را گواه قطعیت پیدا کردن این توافقنامه از سوی ایران دانست.

وزیرخارجه آمریکا سپس به مواردی ازتعهدات ایران درقبال این توافقنامه ازجمله کاهش سانتریفیوژها وانتقال اورانیوم های غنی سازی شده وتغییر ساختار راکتور آب سنگین اراک اشاره کرد وافزود که طبق این توافقنامه بازسازی راکتور اراک با همکاری وتایید دو کشور آمریکا وچین امکان پذیر خواهد بود.

کری با این ادعا که تاکنون همه درخواست های آنها برای بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران بی پاسخ می مانده گفت: اکنون درچهارچوب این توافقنامه به سازوکارهایی دست پیدا شده که می توان بطورمستمر فعالیت های غنی سازی ایران را زیر نظر داشته باشیم .

با این همه وی ابراز یقین کرد که ایران به تعهدات خود پاببند خواهد بود و گفت: من معتقدم آن ها به تعهداتشان عمل خواهند کرد

کدخبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • reza23

    فعلا بله،البته اگه بذارن.و انشالله شماهم باشید که هر چقدر ما مقصر داشته باشیم ول ی شماها بدترین