کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۲۹۱
تاریخ خبر:

ثروتمندترین منطقه جهان تا سال ۲۰۱۹

گروه مشورتی بوستون در گزارش جدید خود اعلام کرد: حوزه آسیا پاسفیک می تواند از آمریکای شمالی به عنوان ثروتمندترین منطقه جهان تا سال ۲۰۱۹ پیشی بگیرد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان این گروه بین المللی که ۴۸ دفتر در ۸۵ کشور دارد ،گزارش های نوبه ای مختلفی در مورد میزان ثروت خصوصی کشورها یا مناطق مختلف جهان و همچنین بررسی دیگر شاخص های اقتصادی مانند بیمه های عمر، حقوق بازنشستگی و دارایی های آنها اعم از بازارهای بورس سهام، اوراق قرضه و پول نقد ارائه می کنند.

طبق این گزارش که روز چهارشنبه در نشریه 'فوربز' منتشر شد، انتظار می رود مراکز مالی آسیایی سنگاپوری و هنگ کنگی بیشترین سرمایه های خارجی در جهان را نسبت به رقیب اروپایی خود 'سوئیس' جذب کنند.

همچنین این دوکشور به ویژه سنگاپور بیشترین میزان جذب سرمایه های دریایی از داخل و خارج منطقه را در سال های آتی به خود اختصاص خواهد داد که این حرکت به آسیا پاسفیک کمک می کند تا سال ۲۰۱۹ میلادی به ثروتمندترین منطقه جهان تبدیل شود.

گزارش گروه مشورتی بوستون همچنین حاکی از آن است که حوزه آسیاپاسفیک سریع ترین افزایش ثروت عمومی را در سال ۲۰۱۶ بعد از آمریکای شمالی تجربه کرده است.

طبق گزارش این گروه انتظار می رود مجموع ثروت خصوصی در منطقه آسیاپاسفیک به همراه ژاپن از آمریکای شمالی تا سال ۲۰۱۹ پیشی بگیرد و تا سال ۲۰۲۱ این رقم به ۷۷٫۸ تریلیون دلار خواهد رسید.

براین اساس، آسیا پاسفیک به دلیل رشد قوی تولید ناخالص داخلی به سمت ذخیره منابع مالی بیشتر سوق داده می شود که در این میان چین با کمک حدود ۱۲ میلیارد دلاری به بانک های خصوصی اش جایگاه بزرگترین منبع ثروت های دریایی در این منطقه را به خود اختصاص خواهد داد.

کارشناسان اقتصادی این گروه پیش بینی کردند در سال های پیش رو سنگاپور و هنگ کنگ به عنوان دو مرکز اصلی جذب نقدینگی خارجی درجهان حتی از رقیب اروپایی خود سوئیس پیشی خواهند گرفت.

دارایی های دریایی سنگاپور و هنگ کنگ همزمان با بهره مندی از نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی و ۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ بسیار افزایش خواهد یافت که این رقم سه درصد بیشتر از سوئیس برآورد شده است.

سوئیس در سال ۲۰۱۶ با ۲٫۴ تریلیون دلار در صدر فهرست کشورهای هاب مدیریت ثروت دریایی قرار داشت که این رقم برای سنگاپور۱٫۲ تریلیون دلار و برای هنگ کنگ ۰٫۸ تریلیون دلار بود.

کدخبر: ۱۶۴۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    هرجا سرش تو لاک خودشه ،این میشه