کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۸۸۳۱
تاریخ خبر:

تویوتا هایس۲۰۲۰ با قدرت برمی‌گردد

هفت صبح| دیروز درباره پنجاه و یکمین سالگرد تولید وانت هایلوکس نوشتیم و حالا به فاصله یک روز نسل تازه تویوتا هایس معرفی شد. این خودرو که از ۱۹۶۷ به بازارهای جهانی معرفی شده، فعلا ۵۲ سال سن دارد و در شش نسل مختلف، توانسته فروشی بالغ بر ۶ میلیون دستگاه را در سرتاسر جهان تجربه کند. این خودرو که در ۴نسل مختلف در ایران عرضه شده حالا پای به نسلی تازه گذاشته و به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است. نسل آخر هایس که در نسخه اصلی به صورت وارداتی و در نسخه چینی‌شده با همکاری دانگ فنگ توسط ایران خودرو تولید می‌شود، بی‌شک موفق ترین ونی است که به بازار ایران پای گذاشته است.
حالا نسل تازه ون محبوب و پرفروش تویوتا روز گذشته در ژاپن رونمایی شد تا این شرکت زنگ خطر را برای رقبای خود نظیر فورد ترانزیت و مرسدس بنز وی کلاس به صدا درآورد.

هایس ۲۰۱۹ حالا در یک نسل تازه تجربه متفاوتی از حمل بار و مسافر را ارائه می‌کند.تویوتا در نسل تازه این خودرو را به صورت یک بارکش ۱۷ نفره درآورده و در دو سری اتوماتیک و دنده دستی روانه بازار مصرف کرده است. بدنه به همان شکل سابق فرمی خشک و مدرن اما چهارگوش دارد ولی جلوپنجره تیزتر و خشن‌تر از همیشه شکل یافته و گیرایی بیشتری دارد. این خودرو بسته به نوع سفارش خریداران بین ۵٫۲۶ متر تا ۵٫۹۱ متر طول داشته که نام مدل های آن استاندارد، های روف، لانگ و استاندارد روف است. جدا از اینکه طول خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته، عرض این ون ژاپنی هم به ۱٫۹۵ متر رسیده و ارتفاع نیز بسته به نوع کاربری، بین ۱٫۹۰ تا ۲٫۲۸ متر در نوسان است. به این ترتیب فاصله بین دو محور خودرو با رسیدن به مرز ۳٫۲۱ تا ۳٫۸۶ متر یکی از بزرگترین‌ها در کلاس خود است.
در فضای داخلی تویوتا تغییراتی گسترده اما هماهنگ با فلسفه کلی خودروهای سری هایس خلق کرده است. به غیر از دو نوع تریم و رنگ که شامل خاکستری سوخته و کرم یا ترکیب خاکستری سوخته و بژ است، درهای کشویی خودرو عملکرد بهتری داشته و صندلی‌ها با نرمی بیشتر و دربرگیری بهتر ساخته و پرداخته ‌شده‌اند. همچنین با توجه به کاربری تجاری خودرو، سعی شده در جای جای داشبورد از محفظه‌های کوچک و بزرگ استفاده شود تا وسایل سرنشینان به خوبی در این مجموعه جای گیرند.
به مدد استفاده از پلتفرم TNGA و جهانی تویوتا، این ون حالا سواری بهتری دارد و در جاده آرام‌تر و بی‌صداتر حرکت می کند. دو نوع موتور ۳٫۵ لیتری و ۲٫۸لیتری بنزینی و دیزلی هم برای خودرو در نظر گرفته شده که کیفیت مناسبی داشته و نسبتا به قبل کارایی بالاتری دارند. جعبه دنده‌های خودرو هم دو نمونه دستی و اتومات بوده که از نوع شش سرعته هستند و کارایی را در اولویت قرار می‌دهند.

کدخبر: ۲۴۸۸۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر